درست کردن پای ماهی یک پیش غذای عالی

درست کردن پای ماهی یک پیش غذای عالی

درست کردن پای ماهی یک پیش غذای با کلاس

در زیر درست کردن پای ماهی را برای شما قرار داده ایم این پای یکی از پیش غذاهای بسیار جدید و با کلاس میباشد که میتوانید در مهمانی هایتان از آن استفاده کنید و مسلما مهمانانتان از آن لذت خواهند برد.

پای ماهی، غذای جدیدی که می توانید با ماهی درست کنید

اگر عاشق ماهی هستید  و همیشه به دنبال دستور غذاهای جدید و متنوع با ماهی هستید، پای ماهی را امتحان کنید. این پای، هم یک شام سبک است هم یک  پیش غذای کلاس بالا و مناسب برای مهمانی های شیک و مجلسی.

مواد لازم برای پای ماهی برای ۴ نفر

ماهی سفید :  ۵۰۰ گرم
ماهی سالمون : ۲۵۰ گرم
میگو : ۲۵۰ گرم
هویج : ۲ عدد
ساقه کرفس : ۲ عدد
جعفری خرد شده : ۲ ق س
پنیر چدار رنده شده : ۱ پیمانه
آرد سفید : ۲ قاشق سوپ خوری
آب‌لیمو : ۱ قاشق سوپ خوری
سیب‌زمینی : ۱ کیلوگرم
کره : ۵۰ گرم
شیر : ۴ /۱ پیمانه
نمک و فلفل : به میزان لازم

درست کردن پای ماهی :

سیب‌زمینی‌ها را بپزید، پوستشان را بگیرید، آنها را داخل یک ظرف بریزید و به کمک گوشتکوب له شان کنید. کره، شیر و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کرده ، خوب هم بزنید تا پوره سیب‌زمینی آماده شود.

ماهی ها و میگو را پاک کرده ، آنها را خرد کنید. در یک کیسه نایلونی تکه های ماهی، میگو و آرد را بریزید و خوب تکان دهید تا کاملا آغشته به آرد شوند، سپس آنها را داخل یک ظرف بریزید. نمک، فلفل و آب‌لیمو هم داخل ظرف بریزید و تکه‌های ماهی و میگو را کاملا آغشته به مواد کنید.

یک ظرف مناسب برای پای انتخاب کنید، سپس تکه‌های ماهی و میگو را داخل آن بچینید. هویج را بشویید، پوست آن را بگیرید و سپس رنده کنید. کرفس را هم بعد از شست‌وشو رنده کنید. حالا کرفس و هویج خرد شده را روی تکه‌های ماهی و میگو بریزید. پنیر و جعفری را هم روی مواد بریزید.

در انتها پوره سیب زمینی را با قاشق روی مواد بریزید، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و ظرف را به مدت ۴۰-۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا ماهی و میگو کاملا بپزد و پای آماده شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.