درست کردن چیکن کوردن بلو غذای معروف فرانسوی

درست کردن چیکن کوردن بلو غذای معروف فرانسوی

درست کردن چیکن کوردن بلو

در اکثر غذاهای فرانسوی از انواع پنیر در غذاهایشان استفاده میکنند در زیر نحوه درست کردن چیکن کوردن بلو را قرار داده ایم ظاهراین غذا شبیه پیراشکی میباشد و درون آن از پنیر و کالباس و دیگر مخلفات پر میشود.

چیکن کوردن بلو ( فرانسه )

سینه مرغ پخته ۲ عدد  .  کالباس ۶ ورق  .  پنیر ورقه ای ۶ عدد  .  آرد سوخاری ۱ لیوان

کره ۳ قاشق غذاخوری  .  آرد ۳ قاشق غذاخوری  .  شیر ۲ لیوان  .  فلفل ۱/۲ قاشق چایخوری

آبلیمو ۱ قاشق چایخوری  .  نمک ۱/۲ قاشق چایخوری  .  جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری

 

درست کردن چیکن کوردن بلو غذای معروف فرانسوی

ته قالب را چرب کنید ، مرغ پخته را ریش ریش کنید و ته قالب بریزید و پخش کنید ، ورقه های کالباس را روی مرغ قرار دهید سپس روی کالباس را با ورقه های پنیر بپوشانید.

کره را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود ، آرد را به کره اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آرد طلایی شود سپس شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که سس غلیظ شود ، سس را از روی حرارت بردارید و آبلیمو ، نمک و فلفل را اضافه کنید.

سس سفید را روی ورقه های پنیر بریزید و خوب پخش کنید ، آرد سوخاری را با جعفری خرد شده و چند قاشق روغن مخلوط کنید تا بافتی مانند خرده نان پیدا کند سپس روی سس سفید را با آن بپوشانید.

قالب را داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است ۳۰ – ۴۰ دقیقه قرار دهید ، پس از اینکه کوردن بلو طلایی رنگ شد از فر خارج کنید و ۱۰ دقیقه کناری قرار دهید تا خنک شود سپس برش بزنید و سرو کنید.

نکته ها : میتوانید به جای پنیر ورقه ای از پنیر موزارلا یا پنیر گودا استفاده کنید ، پیشنهاد میشود از کالباس با طعم دودی استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.