درست کردن کباب دیگی یا کباب تابه ای با یک روش جدید

درست کردن کباب دیگی یا کباب تابه ای با یک روش جدید

درست کردن کباب دیگی یا کباب تابه ای

درست کردن کباب دیگی یا همان کباب تابه ای یکی از غذاهای بسیار آسان و راحت میباشد که وقت چندان زیادی برای پخت آن نمیگیرد بنابراین فقط سختی کار آماده کردن مواد آن میباشد که در زیر نکاتی در مورد درست کردن مواد کباب دیگی به شنا آموزش میدهیم.

مواد لازم

گوشت گوسفند ۴۰۰ گرم
کره ۲ قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ ۲ عدد
سرکه ۲ قاشق غذاخوری
آب میوه ۱/۲ لیوان
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

کباب تابه ای ( کباب دیگی )

طرز تهیه : گوشت را به نوارهای باریکی برش بزنید و روی آنها نمک و فلفل بپاشید و ۳۰ دقیقه کناری استراحت دهید.

داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. گوشت ها را داخل ماهیتابه بگذارید و پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود. سپس گوشت را به تکه های متوسط خرد کنید و داخل کاسه ای بریزید و کنار بگذارید.

کره را داخل ماهیتابه بریزید ( همان ماهیتابه ای که گوشت را سرخ کرده اید ) ، پیازهای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود ( پیشنهاد میشود پیاز را به صورت حلقه ای و باریک خرد کنید ). سپس جعفری خرد شده ، آب میوه و سرکه را اضافه کنید.

هم بزنید تا سس شروع به جوشیدن کند. سپس گوشت های تفت خورده و خرد شده را اضافه کنید ، حرارت را کم کنید و اجازه دهید آب غذا کشیده شود. سپس کباب دیگی را داخل ظرف بریزید و همراه با نان یا برنج سرو کنید.

نکته ها : روشی که گفته شد روش سنتی کباب دیگی است و در روش مدرن تر میتوانید سس را جداگانه آماده کنید و تکه های گوشت را همراه با سس سرو کنید ، میتوانید از گوشت راسته گوساله هم استفاده کنید.
بر
ای: ۴ نفر
حاضر است در : ۵۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : انواع کباب و کوفته
مواد لازم : آبمیوه, پیاز, جعفری, سرکه, کره, گوشت


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *