درست کردن کوفته ماهی طبق روش آشپزان معروف

درست کردن کوفته ماهی طبق روش آشپزان معروف

درست کردن کوفته ماهی

شاید تابحال برایتان کمی عجیب باشد که بتوان با ماهی کوفته تهیه کرد بنابراین در زیر نحوه درست کردن کوفته ماهی را برایتان قرار داده ایم این کوفته بسیار خوشمزه و سرشار از خاصیت میباشد امیدوارم که از تهیه این کوفته لذت ببرید.

مواد اولیه :
گوشت ماهی شیر : ۶۰۰ گرم
لپه پخته‌شده : ۱۰۰ گرم
برنج پخته‌شده : ۷۰ گرم
آلو خشک : ۸۰ گرم
مغز گردو : ۶۰ گرم
روغن مایع : ۵۰ گرم
سبزی (جعفری، ریحان، مرزه، تره و پیازچه) : ۳۰۰ گرم
پیاز : دو عدد
تخم‌مرغ : یک عدد
تخم‌مرغ آب‌پز : سه عدد
آرد نخودچی : سه قاشق سوپخوری
آرد گندم : یک قاشق غذاخوری
رب گوجه‌فرنگی : سه قاشق سوپخوری
نمک : یک قاشق سوپخوری
آبلیمو : دو قاشق سوپخوری
شکر : یک قاشق سوپخوری
فلفل : نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه کوفته ماهی :
تا به حال انواع کوفته را به شما آموزش دادیم اما این کوفته با همه آن‌ها فرق دارد. این کوفته با گوشت ماهی تهیه شده و برای کسانی که نمی توانند گوشت قرمز مصرف کنند مناسب است.ابتدا ماهی بدون پوست و استخوان را چرخ می‌کنیم. یک عدد از پیازها را چرخ کرده روی گوشت ماهیی ریخته، لپه و برنج پخته‌شده را با گوشت ماهی مخلوط می کنیم. نمک و فلفل زده و یک‌بار دیگر مواد را چرخ می‌کنیم. بعد سبزی خردشده را به مواد اضافه می کنیم. آرد نخودچی و تخم‌مرغ را افزوده و هم می زنیم.

برای تهیه سس کوفته ابتدا پیاز خرد کرده را با روغن تفت می دهیم. وقتی پیاز سرخ‌ شد، رب گوجه‌فرنگی، شکر، آبلیمو، نمک و یک قاشق آرد گندم را افزوده و سه لیوان آب داخل آن می ریزیم و می گذاریم جوش بیاید و آنگاه حرارت را کم می‌کنیم. از مایه گوشت ماهی به اندازه یک پرتقال بر می‌داریم و داخل آن تخم‌مرغ آب‌پز آلو خشک و مغز گردو می گذاریم بعد کوفته را خوب گرد کرده و داخل سس کوفته می گذاریم و به مدت یک ساعت با حرارت ملایم می پزیم وقتی آماده شد با سبزی و ترشی سرو می‌کنیم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *