درمان آسم با کمک پری بیوتیک ها

درمان آسم با کمک پری بیوتیک ها

با پری بیوتیک ها آسم را درمان کنید

طی جدیدترین تحقیقاتی که دانشمندان بر روی بیماری آسم انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که با استفاده و کمک پری بیوتیک ها روند جدیدی برای درمان آسم بوجود آمده است.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که افزایش باکتری‌های مفید روده با استفاده از پری‌بیوتیک‌ها می‌تواند به تسکین آسم ناشی از فعالیت بدنی کمک کند. گزارشی از این مطالعه که توسط دانشمندان دانشگاه ناتینگهام ترنت انجام شده،‌در British Journal of Nutrition به انتشار رسیده است. حدود ۹۰ درصد از بیماران مبتلا به آسم (از نوع آلرژیک یا نوع غیرآلرژیک)

علائم آسم را در حین ورزش کردن یا بعد از آن تجربه می‌کنند، اما هنوز هیچ درمان قطعی‌ای برای آن وجود ندارد. با این‌حال،‌ تیم تحقیقاتی دانشگاه ناتینگهام ترنت معتقدند که راه درمانی تازه‌ای برای آسم ناشی از ورزش پیدا کرده‌اند. دکتر نیل ویلیامز، مسئول مطالعه، می‌گوید: «ما فقط در شروع درک این مساله هستیم که میکروبیوم روده چه نقشی در سلامتی و بیماری ایفا می‌کند.

روزبه‌روز بیشتر درک می‌کنیم که میکروب‌های زنده درون روده می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر روی عملکرد سیستم ایمنی و آلرژی‌ها داشته باشند». محققان در این مطالعه، ۱۰ نفر از افراد مبتلا به آسم ناشی از ورزش کردن را انتخاب کردند و ۸ نفر دیگر را که هیچ سابقه آسمی نداشتند به‌عنوان گروه کنترل در کنار آنان قرار دادند.

این افراد به‌طور تصادفی از مکمل پری‌بیوتیک B-GOS و دارونما استفاده می‌کردند. در ادامه مطالعه، نمونه‌های خون این افراد برای بررسی نشانگرهای التهاب مسیر تنفسی مورد ارزیابی قرار گرفت. علاوه بر این، از نوعی تست عمیق و سریع برای همه این افراد استفاده شد که عملکرد ریوی را مورد سنجش قرار می‌داد.

نتایج نهایی نشان دادند که استفاده از مکمل B-GOS باعث هیچ بهبودی خاصی در عملکرد ریوی گروه کنترل نشده است، اما تاثیر زیادی در بهبودی افراد مبتلا به آسم ناشی از ورزش داشته است. محققان براساس همین نتایج‌، اعلام کردند که استفاده از مکلمل B-GOS می‌تواند به‌عنوان نوعی درمان موثر برای این بیماران مورد استفاده قرار گیرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *