درمان به موقع استرچ مارک ها

درمان به موقع  استرچ مارک ها

استرچ مارک ها عارضه های پوستی شایعی هستند که اغلب در اثر افزایش وزن پدید می آیند در نواحی بازو و شکم و سینه بیشتر دیده می شود. امروزه با کمک لیزر این عارضه ها قابل درمان شده اند و غالبا هزینه های بالایی دربردارند.

بیشتر مردم فکر می‌کنند که فقط افزایش وزن باعث استرچ مارک می‌شود. اگر شما هم جزء همین افراد هستید، پس به ادامه ماجرا دقت کنید. نوسانات وزنی، علت اصلی بروز استرچ مارک‌ها هستند، اما تنها دلیل ممکن نیستند. این خطوط راه‌راه همراه با ایجاد سلول‌های پوستی رشد می‌کنند و شکل می‌گیرند.

مثلا رشد ناگهانی در دوران نوجوانی را در نظر بگیرید که استرچ مارک‌ها در قسمت‌های خاصی از بدن مثل باسن، پستان‌ها و زیربغل به وجود می‌آیند. اگر متوجه شدید که استرچ مارک‌های روی بدن شما حالت قرمز پیدا کرده‌اند، استفاده از کرم رتینوئید می‌تواند این استرچ مارک‌ها را به حداقل برساند و کاری کند که کمتر به چشم بیایند.

با این‌حال، امروزه روش استاندارد برای درمان استرچ مارک‌ها، استفاده از لیزر است که تولید کلاژن پوست را افزایش می‌دهد و از این طریق به التیام پوست کمک می‌کند. برخی از لیزرها باید ۵ تا ۶ جلسه تکرار شوند تا نتیجه مثبتی داشته باشند و البته هزینه نسبتا بالایی دارند. اگر توان پرداخت هزینه این جلسات را ندارید، این واقعیت را در نظر بگیرید که ۹۹ درصد زنان دارای استرچ مارک‌ها هستند، بدون این‌که مشکلی داشته باشند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.