درمان به موقع خشکی پوست

درمان به موقع خشکی پوست

خشکی پوست  درفصل پاییز امری رایج و شایع است برای مقابله با این عارضه می توانید از برخی راهکارهای درمانی خانگی موثر کمک بگیرید روغن های گیاهی بهترین انتخاب در این زمینه به شمار می روند. در ادامه به راهنمایی های طب سنتی در این زمینه اشاره می کنیم.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در فصل پاییز به آن دقت کرد، استفاده از مرطوب‌کننده برای قسمت‌های مختلف بدن و مخصوصا صورت است. علاوه بر این، در فصل پاییز اصلا از محصولات آرایشی حاوی الکل استفاده نکنید. این محصولات به‌راحتی رطوبت پوست را از بین می‌برند و می‌توانند باعث خشکی و خارش شدید آن شوند.

اگر تا به حال از روغن صورت استفاده نکرده‌اید، بهتر است در پاییز پیش رو از این محصولات استفاده کنید. روغن صورت در گروه بهترین محصولاتی قرار می‌گیرد که از صورت محافظت می‌کنند، چون به‌خوبی پوست را تغذیه می‌کند و بافت نرمی به آن می‌دهد.روغن‌های ضدپیری صورت نیز دارای قدرت جوان‌کنندگی زیادی هستند. معمولا در این محصولات از میوه گل رز، گل مغربی و بادام شیرین استفاده می‌شود.

همه این روغن‌های گیاهی طبیعی، از پوست در مقابل آسیب‌های محیطی محافظت می‌کنند و رطوبت را در پوست نگه می‌دارند.اگر درخشش پوست شما از بین رفته است، حتما شب‌ها از کرم‌های ترمیم‌کننده پوست استفاده کنید تا درخشندگی پوست را به سطح مطلوبی برسانید. برخی از این محصولات حاوی عناصر گیاهی ضدپیری خاصی هستند که قدرت زیادی دارند و در طولانی‌مدت به نتایج مثبتی منجر می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *