درمان تجمع چربی زیر چانه

درمان تجمع چربی زیر چانه

اگر از تجمع چربی زیرچانه رنج میبرید و نمی خواهید زیرتیغ جراحی بروید بهتر است از روش های دارویی در این زمینه کمک بگیرید به تازگی درمان های دارویی موثری برای رفع تجمع چربی زیرچانه توسط داروسازان آمریکایی ارائه شده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

شرکت داروسازی کیترا اخیرا اعلام کرده است که کمیته مشورتی داروهای پوستی و چشمی سازمان غذا و داروی آمریکا رای به تایید داکسی کولیک اسید (Deoxycholicacid) تزریقی با نام تحقیقاتی ATX-۱۰۱، برای بهبود ظاهر بزرگسالان با تجمع شدید چربی در ناحیه زیر چانه داده است. در صورت تایید سازمان غذا و داروی آمریکا، ATX-۱۰۱ اولین داروی تزریقی برای درمان این عارضه خواهد بود.

دکتر فردریک بدینگفیلد، سرپرست بخش مدیکال شرکت کیترا می‌گوید: «ما خوشحالیم که سازمان غذا و داروی آمریکا پی به لزوم وجود یک گزینه درمانی مورد تایید برای این عارضه برده است و کمال همکاری را با کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا خواهیم داشت تا اولین و تنها گزینه غیرجراحی گردی و تجمع چربی زیر چانه تایید شود.»

هر‌چند که توصیه کمیته مشورتی مذکور الزاما به تایید دارو نخواهد انجامید، رای آن در تصمیم‌گیری نهایی بی‌تاثیر نخواهد بود. در صورت تایید ATX-۱۰۱ از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، شرکت کیترا پیش‌بینی کرده است که این محصول خود را در نیمه دوم ۲۰۱۵ میلادی وارد بازار دارویی کند. ATX-۱۰۱، فرمولاسیون غیرحیوانی و خالص اسید داکسی کولیک است.

در حالت طبیعی این مولکول، موجب شکستن چربی موجود در رژیم‌غذایی در بدن انسان می‌شود. ATX-۱۰۱ در بیش از ۱۹ مطالعه بالینی روی بیش از ۲۶۰۰ بیمار در محدوده سنی ۱۹ تا ۶۵ سال با شاخص توده بدنی بین ۱۸ تا ۴۰ بررسی شده است. درخواست ثبت داروی جدید مربوط به ATX-۱۰۱ در ماه می ۲۰۱۴ میلادی به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه شده بود و قرار است که نتیجه نهایی و نظر این سازمان در ماه می ۲۰۱۴ میلادی اعلام شود. در صورت تایید، گزینه درمانی غیرتهاجمی و غیرجراحی تازه‌ای در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

پری و گردی زیر چانه، عارضه‌ای است که ظاهری مسن‌تر و سنگین‌تر از شرایط طبیعی برای فرد ایجاد می‌کند. این عارضه هر فردی را در هر سن و با هر شاخص توده بدنی ممکن است درگیر کند. پری زیر چانه اغلب به ورزش و رژیم‌غذایی کم کالری مقاوم است. براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط انجمن جراحی پوست آمریکا انجام شده است، ۶۸درصد از مراجعه‌کنندگان به پزشکان این انجمن از پری زیر چانه شکایت داشته‌اند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *