درمان جدید برای برطرف کردن خار پاشنه

درمان جدید برای برطرف کردن خار پاشنه

چگونه خار پاشنه را درمان کنیم؟

معمولا درد خار پاشنه برای اکثریت افراد وجود دارد و آنها با این درد حتی نمی توانند براحتی راه بروند و حرکت کنند بنابراین در مطلب زیر به راه اساسی درمان این بیماری می پردازیم.

یکی از شایعترین دردها که مردم با آن درگیرند درد پاشنه پا است. مهمترین علت درد، خار پاشنه است. در کف پای افراد طنابی قرار دارد که کوتاه شدن آن سبب کشیدگی در کف پا و التهاب در پاشنه و برجستگی در استخوان آن می‌شود. خار پاشنه درد زیادی ایجاد و راه رفتن فرد را دچار اشکال می‌کند. افرادی که خار پاشنه دارند باید بعضی از حرکات ورزشی را انجام دهند،

تا درد کمتری احساس کنند. یکی از این تمرین‌های ساده انداختن حوله روی زمین و جمع کردن آن با پنجه پا است یا می‌توانند قوطی زیر پا قرار دهند و کف پا را با آن ماساژ دهند تا فاشیای انتهای پا انعطاف‌پذیری بیشتری بدست آورد و فشار کمتر شود. ورزش دیگر راه رفتن بیمار روی پنجه پاهاست.

این کار باعث کشش عضلات پشت پا می‌شود. کفی‌های مناسب کفش هم کمک کننده است. کفش باید راحت باشد و به پا فشار وارد نکند. بهتر است بیماران کفش‌هایی را انتخاب کنند که حداقل سه سانتیمتر پاشنه داشته باشد. همچنین خیلی مهم است که افراد دارای اضافه وزن مبتلا به خار پاشنه، حتما وزن خود را کاهش دهند.

درد پاشنه به علل متفاوتی ایجاد میشود ولی شایعترین علت آن فاسئیت پلانتار Plantar fasciitis است. فاسئیت پلانتار بیماری بسیار شایعی است بطوریکه حدس زده میشود حدود ده درصد از افراد به نوعی در طول زندگی خود درگیر این بیماری میشوند. این بیماری بر اثر التهاب فاشیای پلانتار بوجود میاید ولی فاشیای پلانتار چیست و کجاست.

آناتومی

فاشیای پلانتار Plantar fascia یک لیگامان بلند و نازک است که درست زیر پوست کف پای شما قرار گرفته است. این لیگامان از پاشنه پا به زیر پنجه پا کشیده شده و موجب قوس کف پا میشود.

یک سر این رباط به سطح زیرین استخوان پاشنه یا کالکانه Calcaneous در محلی که به آن توبرکل پاشنه Calcaneal tubercle میگویند متصل شده و سر دیگر آن پهن شده و به بند پرگزیمال (بند پرگزیمال اولین بند انگشت است که به کف پا متصل میشود) تمامی انگشتان پا متصل میشود.
برای مطالعه بیشتر آناتومی و بیومکانیک فاشیای پلانتار به مقاله “آناتومی و بیومکانیک فاشیای پلانتار” رجوع کنید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *