درمان جدید برای دیابتی ها

درمان جدید برای دیابتی ها

به تازگی محققین با توجه به ازدیاد بیماری قند در سطح جهانی راهی جدید برای درمان این بیماری کشف کرده اند آنها برای درمان انواع مختلف دیابت تصمیم به تقویت رشد سلول بتا گرفته اند در ادامه به ابعاد مختلف این روش درمانی خواهیم پرداخت.

کشفی جدید در بیماری قند.

بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت، روزانه از روش تزریق انسولین استفاده می‌کنند تا سطح قند خون‌شان را ثابت نگه دارند و مانع از نوسانات شدید شوند. با توجه به همین مساله، دانشمندان در حال بررسی روش‌های مختلفی هستند تا بتوانند از طریق افزایش سلول‌های بتا در پانکراس که انسولین تولید می‌کنند،به درمان بیماران دیابتی کمک کنند. در راستای همین تحقیقات، اخیرا محققان Joslin Diabetes Center اعلام کردند یک پروتئین کلیدی را شناسایی کرده‌اند که در کبد تولید می‌شود و به رشد سریع‌تر سلول‌های بتا در کبد کمک می‌کند. روهیت کولکارنی، استاد دانشگاه هاروارد و مسئول این مطالعه، می‌گوید:

«ساختن سلول‌های بتای کاربردی‌تر برای درمان انواع مختلف دیابت، اهمیت زیادی دارد». این مطالعه که در مجله Cell Metabolism منتشر شده است، نشان می‌دهد که پروتئینی به‌نام serpinB۱ می‌تواند رشد سلول بتا را در میان انسان‌ها به‌طور قابل توجهی تقویت کند. ضمنا در این مطالعه مشخص شد سطح serpinB۱ در خون انسان‌هایی که مقاومت به انسولین دارند، بیشتر از دیگران است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *