درمان جویدن ناخن با لاک زدن

درمان جویدن ناخن با لاک زدن

برخی عادت های نادرست مانند جویدن ناخن می توانند باعث آسیب رساندن به این عضو از بدنمان شوند. لاک‌زدن ناخن ها هم در درازمدت می تواند باعث آلودگی ناخن ها شود برای درمان جویدن ناخن و ترک آن می توانید از لاک های مخصوص استفاده کنید.

بیشتر خانم‌ها به ناخن‌های خودشان خیلی توجه می‌کنند، در انتخاب رنگ لاک‌ها وسواس به خرج می‌دهند و زمان زیادی را برای افزایش زیبایی ناخن‌ها صرف می‌کنند. با این‌حال، چرا آنان با عادت‌های نادرست، به سلامتی و زیبایی ناخن‌های خودشان آسیب می‌رسانند؟ در ادامه با نظر کارشناسان این حوزه درباره این عادت‌های بد آشنا می‌شویم. عادت بد:

جویدن ناخن‌ها فقط کودکان و نوجوانان نیستند که با مشکل اونیکوفاژی (جویدن ناخن‌ها) مواجه می‌شوند، بلکه بسیاری از بزرگ‌سالان نیز این مساله را تجربه می‌کنند. جویدن ناخن‌ها در کوتاه‌مدت، به‌وضوح باعث بدنما شدن آن‌ها می‌شود، اما این کار می‌تواند اثرات دیگری هم در درازمدت داشته باشد. درواقع، جویدن ناخن‌ها در درازمدت باعث تغییر شکل آن‌ها و به‌وجود آمدن ضایعات مختلفدر اطراف‌شان می‌شود. علاوه بر این، جویدن ناخن‌ها واقعا یک رفتار غیربهداشتی است، چون آلودگی‌های مختلفی زیر ناخن‌ها نهفته هستند. وقتی که ناخن‌ها را می‌جوید، بخشی از آلودگی‌ها و باکتری‌های زیر آن‌ها را هم می‌خورید. یکی از راه‌ها برای جلوگیری از جویدن ناخن‌ها،‌ این است که ناخن‌ها را همیشه لاک‌زده نگه دارید. لاک به‌عنوان نوعی انزجاردرمانی عمل می‌کند، چون در صورت جویدن ناخن‌ها، طعم بد و آزاردهنده‌ای در دهان فرد به‌وجود می‌آورد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *