درمان خانگی فشار خون پایین در دوران بارداری چیست؟

درمان خانگی فشار خون پایین در دوران بارداری چیست؟

معمولا برای کاهش فشار خون در دوران بارداری هیچ درمان پزشکی وجود ندارد، اما ممکن است یک خانم بتواند چندین درمان خانگی را برای کاهش علائم انجام دهد. فشار خون اغلب در طول سه ماهه سوم بارداری به حالت طبیعی باز می گردد.

با این حال، برخی از زنان که در دوره هایی، ناگهان فشار خون پایین را تجربه می کنند ممکن است نیاز به دارو داشته باشند. هر شرایط اساسی که ممکن است موجب کاهش فشار خون مانند کم خونی یا عدم تعادل هورمونی شود، باید ابتدا درمان شود. اگر یک پزشک متقاعد شود که دارویی خاص باعث فشار خون پایین می شود، ممکن است یک داروی دیگر را جایگزین کند.

درمانهای خانگی

به جای درمان پزشکی، بسیاری از زنان با کمک درمان های خانگی سعی می کنند فشار خون را متعادل کنند.

استراحت

هنگامی که با فشار خون پایین در حین بارداری برخورد می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که همه چیز به آرامی باید انجام شود. بیدار شدن و بر خاستن به آرامی از تخت و بلند شدن آهسته از صندلی یا مبل در طول روز می تواند به جلوگیری از سرگیجه یا خستگی کمک کند.

اگر یک زن احساس ضعف می کند، بهتر است بیشتر استراحت کند. دراز کشیدن به سمت چپ نیز ممکن است به افزایش جریان خون به قلب کمک کند، که ممکن است به تثبیت فشار خون بدن کمک کند. لباسهای شل و راحت ممکن است به جلوگیری از سرگیجه و خستگی کمک کنند.

نوشیدن مایعات زیاد

مهم است که مقدار زیادی مایعات بنوشید تا نه تنها بیماری های صبحگاهی مثل استفراغ و حالت تهوع، کاهش یابد بلکه فشار خون پایین تان هم درمان شود.

اگر فشار خون پایین موجب تهوع می شود، چای گیاهی گرم ممکن است به رفع آن کمک کند.

رژیم غذایی

پزشکان همچنین ممکن است توصیه کنند که در طول روز چند وعده غذایی کم بخورید به جای اینکه فقط ۳ وعده غذایی اصلی با حجم غذای زیاد داشته باشید. خوردن رژیم غذایی متنوع و غنی از مواد غذایی مخصوصا در بارداری مهم است و ممکن است در صورت امکان علائم را کاهش دهد.

یک پزشک همچنین ممکن است توصیه کند که مصرف نمک روزانه خود را افزایش دهید، در صورتی که فشار خون پایین در دوران بارداری را تجربه می کند. با این حال، مصرف بیش از حد نمک می تواند تاثیر منفی داشته باشد، بنابراین قبل از اضافه کردن نمک بیشتر به رژیم غذایی، باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

مراجعه به پزشک

معمولا پزشک در طول بررسی های حاملگی منظم، فشار خون زن را تحت نظارت قرار می دهد و در صورتی که کم یا زیاد باشد، مشاوره یا گزینه های درمان را ارائه می دهد. فشار خون بالا یک مشکل شایع در حاملگی است.

فشار خون پایین در دوران بارداری طبیعی است، اما مهم است بدانیم چه موقع یک پزشک یا ماما را بینیم. هر کسی که دچار سرگیجه یا سرگیجه های مکرر می شوید، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

درمان خانگی فشار خون پایین در دوران بارداری چیست؟

اگر زنی دچار سردرد یا سرگیجه، تغییر دید و یا تنگی نفس شد، باید به اورژانس مراجعه کند. درد قفسه سینه و احساس بیحسی یا ضعف یک طرف بدن نیز به مراقبت اورژانس نیاز دارند.

همچنین اگر در سه ماهه سوم این عارضه ادامه یابد، یا به مدت طولانی نتوانید آن را کنترل کنید، باید در مورد فشار خون تان با پزشک صحبت کنید.

اگر یک زن سابقه فشار خون پایین داشته باشد، باید در طول بررسی های حاملگی اولیه آن را به متخصص بهداشت بگوید تا همیشه فشار خونش مورد توجه و کنترل بیشتری قرار بگیرد.

با درمان علائم فشار خون پایین در دوران بارداری با کمک پزشک یا ماما می توانید از مادر و کودک نگهداری کنید.

ترجمه از: فرزانه پاشایی

هرگونه کپی برداری با نام روزنه آنلاین مجاز می باشد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *