درمان خانگی کراتوزیس پیلاریس

درمان خانگی کراتوزیس پیلاریس

کراتوزیس پیلاریس نام یک بیماری پوستی نادر است که بخاطر جمع شدن کراتین روی سطح پوست پدیدار می شود. این عارضه پوستی نیز نباید دستکاری شود، می توان با استفاده از لایه بردارها این عارضه را در منزل برطرف کرد.

کراتوزیس پیلاریس یا پوست مرغی، بیماری پوستی خاصی است که با تجمع کراتین در پوست به وجود می‌آید. البته کراتین، نوعی پروتئین است که از پوست، مو و ناخن در برابر عفونت و سموم محیطی و مضر دیگر حفاظت می‌کند؛ اما در این بیماری خاص، تجمع کراتین باعث بروز این بیماری می‌شود، در حالی که خود کراتین برای پوست لازم است.

متخصصان پوست درباره این بیماری می‌گویند، اتفاقی که می‌افتد همان تجمع اشکال خاصی از کراتین است که راه باز شدن فولیکول‌های مو را مسدود می‌کند و نمی‌گذارد که فولیکول‌ها آزادانه رشد کنند. فشار دادن یا کندن این ضایعات پوستی، فقط باعث بدتر شدن اثراتی مثل قرمزی پوست می‌شود و خطر بالقوه تبدیل شدن این ضایعات به اسکارهای پوستی را نیز بیشتر می‌کند. بنابراین به‌جای این‌که فقط به پوست آسیب بزنید و دست‌هایتان را کثیف کنید،از لایه‌بردارهای شیمیایی استفاده کنید که حاوی اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک هستند. این لایه‌بردارهای خاص، توانایی خوبی برای تسکین التهاب دارند و حتی ممکن است به درمان خانگی کراتوزیس پیلاریس واقعا کمک کنند. در هر صورت اگر متوجه شدید که درمان خانگی فایده‌ای ندارد، حتما به متخصص پوست مراجعه کنید تا شما را درمان کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *