درمان روزاسه با روش های ساده

درمان روزاسه با روش های ساده

روزاسه مشکل پوستی رایج در میان بانوان است که هورمون‌های استرس تاثیر زیادی در بروز آن بر روی پوست میگذارند. می توانید با کاهش استرس و سم زدایی از بدنتان این عارضه را برطرف کنید. این عارضه با گرگرفتگی صورت خود را نشان میدهد.

روزاسه که بیشتر در زنان شایع است تا در مردان، معمولا با پارگی مویرگ‌ها، گُرگرفتگی صورت و جوش‌ها شناخته می‌شود. اما یک نکته مهم درباره روزاسه وجود دارد که کم‌تر به آن توجه شده است. این بیماری پوستی بیشتر در زمان‌هایی تمایل به بروز پیدا می‌کند که میزان هورمون‌های بدن دچار نوسان شدید می‌شوند

و به‌خصوص در فاصله سنی ۳۵ تا ۵۱ سالگی خودش را نشان می‌دهد. به توصیه متخصصان، برای کمک به تنظیم میزان هورمون‌ها باید غذاهایی بخورید که از کبد سم‌زدایی می‌کنند، مثل پیاز، سیر و چغندر. این کار باعث بهبود متابولیسم هورمون‌ها می‌شود و در نتیجه به برقراری تعادل هورمون‌ها کمک می‌کند.

هورمون‌های استرس مثل کورتیزول نیز نقش مهمی در قرمزی پوست دارند، چون به‌طور کلی استرس باعث تحریک روزاسه می‌شود. مطالعات اخیر نشان می‌دهند دوسوم افراد مبتلا به روزاسه با کاهش استرس در زندگی‌شان می‌توانند تکرار حالت گُرگرفتگی صورت را تا حد زیادی کم کنند.

حدود ۳۰ میلیون نفر با مشکل خارش،خشکی و ضایعات ناشی از اگزما مواجه هستند و علت اگزمای خیلی از این افراد در واقع نوعی آلرژی غذایی ناشناخته است. وقتی که بدن این افراد با یک عنصر آلرژی‌زا روبه‌رو می‌شود، سیستم ایمنی بدن‌شان به‌سرعت واکنش نشان می‌دهد و باعث حالت التهابی می‌شود.

این فرآیند باعث ترشح هیستامین (نوعی انتقال‌دهنده عصبی شیمیایی) در سراسر بافت‌های بدن می‌شود که می‌تواند منجر به فوران اگزما شود. پس اگر اگزما دارید، از خوردن غذاهای حساسیت‌زا در رژیم غذایی‌تان پرهیز کنید. مهم‌ترین این غذاها، محصولات لبنی و به‌خصوص شیر گاو، گلوتن، سویا و بادام‌زمینی است هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *