درمان مشکلات بدن با رزماری

درمان مشکلات بدن با رزماری

بد نیست با برخی از مهمترین خواص درمانی گیاه رزماری در این بخش آشنا شوید این گیاه برای رفع مشکلات زیادی از جمله ریزش مو، مشکلات روحی روانی و رفع دردهای مفصلی مفید است. متخصصین طب سنتی در این زمینه پیشنهادات زیادی به ما ارائه کرده اند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

اکلیل کوهی یا رزماری، یکی از چاشنی‌های پرمصرف در آشپزی است.

۲- این گیاه مقوی معده، محرک هضم و ترشح معده و صفراآور است.

۳- چندین مطالعه، خواص ضداکسیدان آن را اثبات کرده است؛ به طوری که این خاصیت رزماری از چای سبز کمتر و از ویتامین E بیشتر است.

۴- پژوهش دیگری خواص ضداسپاسم ماهیچه‌های صاف و قلب، کاهش استرس، تسکین سردرد، تسکین آسم و درمان برونشیت آن را تأیید کرده است.

۵- پژوهش‌های متعددی خاصیت ضدسرطان آن را اثبات کرده و اسید کارنوزیک موجود در آن دارای خاصیت قوی ضد ایدز (HIV) است.

۶-اسانس رزماری که اصلی‌ترین ترکیب آن است، دارای خاصیت ضدمیکروب، ضدویروس و ضدقارچ می‌باشد. یکی از مصارف عمده رزماری به عنوان نگه‌دارنده و ضداکسیدان، در لیکورها و صنایع گوشت و چربی است.

۷- به شکل پماد و لوسیون‌ها به عنوان ضددرد، مسکن روماتیسم مفاصل و تسکین درد ماهیچه‌ها و به شکل محلول، خوابیدن در وان حاوی محلول، جهت تحریک گردش خون موضعی مؤثر است

۸- در طب عوام از محلول‌ها یا اشکال موضعی آن برای بهبود اگزما و زخم‌ها نیز استفاده می‌شود.

۹-رزماری دارای خاصیت حشره‌کش است. همچنین عصاره آن می‌تواند ثبات روغن‌های حاوی امگا۳ را زیاد و از فساد آن‌ها جلوگیری کند.

۱۰- تهیه چای: به ۲.۵ گرم از خردشده گیاه (برگ و شاخه‌های گل‌دار) یک لیوان آب جوش اضافه کرده و پس از ۱۵ دقیقه صاف کرده میل کنید.

۱۱- گیاه اکلیل‌کوهی در طول زمان و در اثر ماندن و کهنه شدن اسانس،خواص خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین بهتر است از گیاهان خشک تازه استفاده شود. در این صورت هرچه بوی آن قوی‌تر باشد بهتر است.

۱۲- گیاه بهتر است در ظروف فلزی یا شیشه‌ای نگهداری شود. ‌


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *