درمان مشکلات روانشناختی اطفال

درمان مشکلات روانشناختی اطفال

متاسفانه این روزها اطفال زیادی درگیر، بیش فعالی، بی‌اشتهایی و یا پرخوری عصبی هستند. بهانه گیری های بی مورد و اختلالات روانشناختی تبدیل به معضلی برای خانواده ها شده است می خواهیم با روش های درمانی مناسب برای این مشکلات روحی در خردسالان آشنا شویم.

برخی از کودکان شدیدا گرفتار اختلالات خوردن، مثل بی‌اشتهایی عصبی (آنورکسیا نروزا) و پُرخوری عصبی (بولیمیا نروزا) می‌شوند. علائم رایج اختلالات خوردن شامل این موارد هستند: کاهش وزن، احساس چاقی حتی در مواقعی که کودک لاغر است، وسواس در شمارش کالری‌های مصرفی و بهانه آوردن مداوم برای غذا نخوردن.

روش‌های درمانی برای مقابله با این اختلالات معمولا شامل جلسه‌های مشاوره می‌شوند. مشکل روان‌شناختی رایج دیگر، اختلال بیش‌فعالی/کمبود توجه (ADHD) است. این مشکل معمولا زمانی محتمل می‌شود که با نشانه‌های زیر در کودکان مدرسه‌ای مواجه شویم: مشکل داشتن در تمرکز برای انجام دادن تکالیف مدرسه،اختلال در توجه کردن به کلاس درس، مشکل داشتن برای نشستن در کلاس یا ایستادن در صف، یا ناتوانی در رعایت نوبت برای پاسخ دادن به سوالات کلاس. این اختلال معمولا با استفاده از داروها و در برخی موارد با اصلاح رفتاری،‌ درمان‌پذیر است. اختلال یادگیری، مشکل روان‌شناختی دیگری است که باید در تعیین آن با دقت زیادی عمل کرد. درواقع، بعضی از کودکان مانندهم‌سالان خودشان در فرآیند یادگیری به مشکل برمی‌خورند و این حد از مشکل غیرعادی نیست. برخی کودکان با خواندن راحت‌تر هستند، درحالی که بعضی از کودکان از اشکال بصری بهره می‌برند. حتی برخی از کودکان زمانی به‌خوبی آموزش می‌بینند که خودشان در فرآیند یادگیری مشارکت داشته باشند. بنابراین، گذراندن آزمون‌های علمی زیر نظر پزشک، برای تعیین اختلال یادگیری و طراحی برنامه اختصاصی برای درمان آن ضروری است .


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *