درمان های خانگی بسیار موثر برای اختلال پردازش حسی

 درمان های خانگی شگفت انگیز برای اختلالات پردازش حسی

 

اختلال پردازش حسی یک بیماری عصبی ناخوشایند است که بر بسیاری از افراد در سراسر جهان تأثیر می گذارد، اما بسیاری از داروهای خانگی برای این اختلال وجود دارد که می تواند به کاهش علائم،کمک کند از جمله  روش های شناختی،  نمک درمانی ,هومئوپاتی، گیاه فرنجمشک، افزایش سطح ملاتونین و تغییرات غذایی .

اختلال پردازش حسی چیست؟

بسیاری از افراد اختلال پردازش حسی را با انواع دیگری از اختلالات  اوتیسم اشتباه می گیرند، اما در واقع، این دو بسیار متفاوت هستند. اختلال پردازش حسی ناتوانی در تفسیر و تجربه اطلاعات حسی از محیط  است. این اختلال عصبی می تواند به شدت بر یادگیری و رفتار تاثیر بگذارد،. این می تواندبه مهارتهای حرکتی،  لمسی تاثیر گذاشته و تعادل را به هم بریزد این اختلال ناشی از عوامل ژنتیکی و عصبی است که هنوز در دست بررسی است
اختلال فرایند حسی در سه نوع اصلی – اختلال مدولاسیون حسی، اختلالات حرکتی مبتنی بر حساسیت و اختلالات تبعیض حسی به وجود می آید. اولین دلیل عدم توانایی مغز برای تفسیر طول، فرکانس یا شدت یک ورودی حسی، ایجاد احساس اضطراب و عدم  تعامل یا تجربه احساسات یا فعالیت های جدید است. اساسا، این کودکان بیش از حد واکنش پذیر یا غیرقابل پاسخگویی به محرک های خاص هستند، و برای آنها در انجام وظایف روزانه اساسی مشکل ساز می شود. شکل دوم اختلال پردازش حسی با موقعیت و مهارت های حرکتی ظاهر می شود، در نتیجه ورودی های حسی نادیده گرفته می شود و یا توسط مغز به اشتباه منتقل می شود. انواع نهایی زمانی اتفاق می افتد که اطلاعات حسی پردازش نشود. این تنوع نهایی اغلب با فعالیت های ضعیف در مدرسه یا کمبود توجه در هنگام صحبت کردن نشان داده می شود.

همه این اختلالات اغلب نادیده گرفته می شوند و به عنوان یک مسئله عصبی مشروع مطرح می شوند، اما پردازش اطلاعات حسی ضعیف می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد. با درمان های رفتاری و شناختی ، همچنین داروهای خانگی وجود دارد که می تواند علائم اختلال پردازش حسی را بهبود بخشد.

درمان های خانگی برای اختلال پردازش حسی به شرح زیر است:

هومیوپاتی

برخی از داروهای هومیوپاتی برای اختلالات پردازش حسی در طول سالها، از جمله بولادونا واسترامونیم مورد استقبال قرار گرفته است. برای درمان با داروهای هومیوپاتی، با یک متخصص آموزش دیده صحبت کنید، به ویژه با مواد بسیار قوی که به معنی آرام سازی و تغییر  مشکلات عصبی هستند.

 

 شناخت

اختلالات عصبی ممکن است در موقع تشخیص دشوار باشد، اما اگر کودک  با اختلال پردازش حسی تشخیص داده شده است، باید در جلسات تمرین روزانه شرکت کنید تا عملکرد شناختی را بهبود بخشد و مسیرهای عصبی ایجاد کنید که به شما امکان می دهد که فرزندتان بهتر عمل کند می توانید نتایج مثبت را ببینید.

 

نمک درمانی

حمام نمک می تواند برای شرایط خاص بیش فعالی و سایر اختلالات عصبی بسیار موثر باشد. حمام نمک ارزان قیمت هستند و در سراسر جهان برای صدها سال استفاده می شود شما همچنین می توانید نمک اپسوم را به صورت موضعی پوست، یا به شکل کرم ها و یا از طریق حمام  ساده نیز اعمال کنید. اعتقاد بر این است که با آرام کردن اعصاب،  آرامش خواب و کاهش سطح اضطراب، تحت تاثیر اختلالات پردازش حسی قرار می گیرد که می تواند در کودکان مبتلا به این بیماری تجربه شود.

 

تغییرات غذایی

بعضی از غذاها می توانند  بر فرآیندهای مغز و اعصاب  اثر منفی داشته باشند، به همین دلیل توجه به رژیم غذایی افراد زمانی که از اختلال پردازش حسی رنج می برند می تواند مهم باشد. برخی افراد متوجه شده اند که  رژیم غذایی پالئو  بر ای این افراد مفید است

 

گیاه فرنجمشک

یکی از محبوب ترین گیاهان برای درمان اختلال پردازش حسی،  است که دارای خواص قوی عصبی است که می تواند فعالیت های شناختی را تقویت کند و ارتباطات مغز را بهبود بخشد. این می تواند از بروز اختلالات عصبی جلوگیری کند

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *