درمان های خوراکی برای یبوست

درمان های خوراکی برای یبوست

 

برخی درمان های خوراکی برای رفع یبوست وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها این عارضه را برطرف کنید. از جمله ان ها می توان کنگر فرنگی، آلوئه‌ورا، عدس ، ریواس،  انگور، لوبیا و  گلابی را نام برد. محصولات غذایی فیبر دار کمک زیادی به شما در این زمینه خواهند کرد.

به نظر متخصصان، یبوست اغلب به‌خاطر کمبود فیبر اتفاق می‌افتد، و انسان‌ها و به‌خصوص اغلب خانم‌ها یبوست‌ را به‌عنوان بخشی از زندگی‌شان تجربه می‌کنند. نیاز افراد به فیبر متفاوت است، اما خانم‌ها به‌طور متوسط به ۲۵ گرم فیبر در روز، و مردان به ۳۸ گرم فیبر در روز نیاز دارند. در کنار اهمیت فیبر، غذاهای بسیاری هستند که به برطرف کردن مشکل یبوست کمک می‌کنند و بعضی غذاها باعث بدتر شدن آن می‌شوند. در ادامه به بعضی از این غذاها اشاره می‌کنیم.ریواس یکی از گیاهانی است که حتما باعث بهتر شدن وضعیت یبوست می‌شود. به گفته متخصصان، خوردن فقط یک دسته ریواس شما را مجبور خواهد کرد که به سمت دستشویی بروید!

سنا و کاسکارا از ترکیبات مهم ریواس هستند که می‌توانند به‌عنوان نوعی ملین طبیعی عمل کنند.آلوئه‌ورا نیز از گیاهان مهم دیگری است که حاوی سنا و کاسکارا است، و کسانی که می‌خواهند دستگاه گوارش‌شان دوباره به حرکت دربیاید، نباید آن را فراموش کنند.کنگر فرنگی هم جزء گیاهانی است که تاثیر مطلوبی دارند. یک بسته کنگر فرنگی پخته‌شده حاوی ۱۰ گرم فیبر است، و یکی از مطالعات World Journal of Gastroenterology نشان می‌دهد که فیبر غیرمحلولی که در کنگر فرنگی وجود دارد، باعث دفع بهتری می‌شود.حبوباتی مثل عدس و لوبیا نیز با این‌که خیلی ریز هستند، اما مقدار زیادی فیبر دارند. بر اساس اطلاعات Mayo Clinic، هر فنجان حبوبات پخته‌شده حاوی ۱۵ گرم فیبر یا حتی بیشتر است.

افرادی که از یبوست رنج می کشند، با گلابی می توانند خود را درمان کنند.برای درمان یبوست بعد از شام یا در هنگام صبحانه، یک عدد متوسط گلابی میل کنید.

ثابت شده درمان با انگور برای رفع یبوست بسیار مهم می باشد. انگور می تواند باعث آرامش معده و روده شود. توصیه شده برای درمان یبوست، فرد روزانه باید ۳۵۰ گرم انگور مصرف کند. هنگامی که انگور تازه در دسترس نباشد، می توان از کشمش و یا کشمش خیس شده در آب استفاده کرد. کشمش را باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب بگذارید. هر روز از این انگور و یا کشمش به مقداری که گفته شد، مصرف نمایید تا یبوست از بین برود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *