درمان های مختلف با مصرف کدو حلوایی

درمان های مختلف با مصرف کدو حلوایی

کدو حلوایی از مفیدترین گیاهانی است که با ویتامین ها و املاح معدنی که دارد می تواند بسیاری از مشکلات جسمی ما را برطرف کند اگر می خواهید فشار خون خود را کنترل کنید یا به سرطان پروستات مبتلا نشوید و یا افسردگی خود را درمان کنید پیشنهاد می کنیم از کدو حلوایی کمک بگیرید.

‌معاون اجرایی مرکز تحقیقات سلامت و فرآورده‌های طبیعی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌ شمالی گفت: کدو حلوایی گیاهی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌، ویتامین C و بتاکاروتن است که خاصیت ضد افسردگی دارد.پیمان آل شیخ اظهار کرد: این گیاه در درمان سرماخوردگی‌، آنفلوانزا‌، پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات و آب مروارید موثر است‌.وی ادامه داد: این گیاه برای افراد مبتلا به فشار خون بالا موثر است و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کم می‌کند‌.

آل شیخ افزود: کدو حلوایی روی عملکرد مثانه اثرات مفید دارد و از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.وی خاطرنشان کرد: هنگام خرید توجه داشته باشید که کدو در دستانتان سنگین و توپر به نظر برسد، همچنین پوستی سالم داشته باشد و چروک نباشد‌. کدو حلوایی را می‌توان به شکل‌های مختلف تهیه و آماده سرو کرد اما بهترین روش‌، بخارپز کردن آن است.

خواص کدو حلوایی:

یرقان (زردی) را برطرف می کند.
انواع کدو، ادرار آور و تب بر است.
تخک کدو به خصوص پوست سبز رنگ آن ضد کرم است. لذا مصرف مقدار ۷۵ تا ۱۰۰ گرم تخم کدو در مورد افراد بزرگسال و ۳۷ تا ۵۰ گرم آن در مورد اطفال تجویز شده است.
کدو حلوایی، سینه را نرم و اخلاط و سرفه را آسان می کند.
اگر کدو حلوایی را پخته به صورت کرم به صورت بمالید و نیم ساعت صبر کنید، رنگ چهره و رخسار باز شده و صورت را براق و زیبا می نماید. خوردن کدو، موجب برطرف شدن غم و اندوه است.
خوردن کدو با عدس رقت و نرمی قلب می آورد. کدو برای درمان قولنج مفید است.
خوردن کدو مغز را تقویت می کند. روغن تخم کدو برای تسکین درد بواسیر بسیار مفید است.
جوشانده گل کدو برای سینه بسیار مفید است.خوردن کدو باعث تجدید قوای جسمی و روحی بدن و موجب استحکام بافت های بدن می شود. خوردن کدو، خوابی راحت به دنبال دارد و کسانی که دچار کم خوابی هستند، کدو برای درمان کم خوابی آنها مؤثر است.
کدو طبیعتی سرد دارد. کدو صفرا را تسکین می دهد.
شیره تخم کدو یبوست را برطرف می کند لذا باید صبح ناشتا یک فنجان از آن میل شود.
ابن سینا پزشک شهر اسلامی، کدو را برای رفع سرد درد و رفع بی خوابی و درمان خستگی اعصاب تجویز می کرد.
کمپوت کدو مخلوط با سیب، غذای ملین خوبی است و برای دفع یبوست تأثیر زیادی دارد.
چون کدو به آسانی پخته می شود غذایی فوق العاده مفید برای معده های ضعیف است. کدوی پخته را به بچه ها، پیرمردان و به کسانی که دچار بیماری عفونت شده اند و دوره نقاهت را می گذرانند، بدهید.
کدوی پخته با عدس، غذایی مناسب برای گرفتگی سینه است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *