درمان پایین بودن مایع آمنیوتیک؟

درمان پایین بودن مایع آمنیوتیک؟

چگونه پایین بودن مایع آمنیوتیک را درمان کنیم؟

آیا میدانید مایعی که از جنین دربرابر ضربات مقاومت میکند چیست این مایع آمنیوتیک نام دارد. در مطلب زیر به این سوال پاسخ داده است که اگر این مایع آمنیوتیک پایین باشد چه اتفاقی برای جنین رخ می دهد.

در طول دوران بارداری، مایع آمنیوتیک، مانند بالشتی برای جنین عمل می‌کند که از او در برابر ضربات، محافظت می‌کند و فضایی برای رشد و حرکت در اختیارش قرار می‌دهد. از طرفی باعث می‌شود، با رشد جنین، بند ناف بین جنین و دیواره رحم فشرده و باعث خفگی نشود. میزان این مایع در رحم، نشانگر میزان ادرار جنین و بسیار حائز اهمیت است.

عوامل مختلفی به پایین بودن مایع آمنیوتیک مرتبط هستند: – سوراخ شدن یا پارگی کیسه آب – جدا شدن بخشی یا تمام جفت از دیواره – بیماری خاصی در مادر، مانند: فشار خون بالا – استفاده از داروی خاصی توسط مادر – بیماری خاصی در جنین، مانند: رشد ناقص، مشکلات کلیوی و ادراری، یا مشکلات ژنتیکی اگر دچار کاهش مایع آمنیوتیک شده‌اید،

پزشکتان به دقت تمامی احتمالات را بررسی و برای رفع آن‌ها تلاش خواهد کرد تا با مشکل حادی روبه‌رو نشوید. ممکن است از شما بخواهد مصرف مایعات را افزایش دهید. ممکن است به صورت موقت و برای مدت محدودی، با تزریق مایع مخصوصی به داخل کیسه آب، از خشک شدن آن جلوگیری کند. در برخی مواقع نیز بهترین راه زایمان است. گاهی اوقات ممکن است تزریق مایع، به هنگام زایمان انجام پذیرد تا فشار از روی بند ناف برداشته شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.