درمان کم آبی بدن

درمان کم آبی بدن

با تعریق زیاد در فصل تابستان دچار کم آبی بدن می شویم برای جبران کم آبی بدن می توانیم از برخی روش های ساده و موثر کمک بگیریم. برخی میوه ها و سبزیجات می توانند آب بدن را تامین کنند از جمله آن ها می توانیم به کرفس،برگ کاهو ،فلفل سبز، هندوانه و گوجه فرنگی اشاره کنیم.

اگر نمی‌خواهید در این روزهای گرم سال با کم‌آب شدن بدن و عوارض ناشی از آن مانند یبوست، ضعف و بی‌حالی مواجه شوید، کمی در برنامه غذایی‌تان دستکاری کنید. مثلا روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. مصرف روزانه خیار که ۹۶.۷ درصد از آن را آب تشکیل داده است، فراموش نکنید. شما می‌توانید خیار را به ماست، انواع آبمیوه یا سوپ‌های تابستانی اضافه کنید.

برگ کاهو با آبلیمو بخورید. ۹۵.۶ درصد از کاهو، حاوی آب است. مصرف اسفناج یا ساقه کرفس خام را هم در فصل تابستان فراموش نکنید. ساقه‌های ترد کرفس می‌توانند طعم خوشی به سالادهای شما بدهند. ساقه‌های کرفس حدود ۹۵.۴ درصد، آب دارند. ترب‌ها هم حدود ۹۵ درصد آب دارند و می‌توانندهمراهان خوبی برای غذای شما باشند. از مصرف گوجه‌فرنگی در فصل تابستان هم غافل نشوید. گوجه فرنگی، علاوه بر اینکه ۹۴.۵ درصد آب دارد، می‌توانند تامین‌کننده بسیاری از ویتامین‌های ضروری مورد نیاز بدن هم باشد. فلفل سبز، هندوانه و انوع میوه‌های نرم هم حاوی بیش از ۹۰ درصد آب هستند و می‌توانند جلوی کم‌آب شدن بدن در تابستان را بگیرند.

آبی که از بدن دفع می شود ( از طریق عرق کردن، ادرار، تنفس و …) بیشتر از آبی است که وارد بدن می شود. کم آبی متوسط به اندازه ۵% از آب بدن و کم آبی شدید بیش از ۱۰% از آب بدن را از ما می گیرد. کمی آبی شدید در نهایت منجر به مرگ خواهد شد!

به عنوان یک بدنساز جمله ” آب زیاد مصرف کنید” را بسیار شنیده اید، گاهی اوقات خسته کننده و تکراری است! اما اینکه دچار کم آبی نشویم، به این سادگی ها هم که به نظر می آید نیست. متخصصان توصیه می کنند مردها روزانه ۳ لیتر (۱۳ فنجان) و خانم ها ۲٫۲ لیتر (۹ فنجان) آب مصرف بکنند.

شما ممکن است دچار کم آبی بشوید بدون اینکه خودتان بدانید. اما نشانه هایی وجود دارد که به شما خواهند گفت بدن دچار کم آبی است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *