درمان گرفتگی ناشی از یائسگی

درمان گرفتگی ناشی از یائسگی

گرگرفتگی ناشی از یائسگی می تواند با تعریق شبانه در بانوان پدید بیاید می توان با کنترل هورمون های زنانه عوارض ناشی از گرگرفتگی را کاهش داد. به تازگی محققین در پی کشف روش هایی برای کاهش و کنترل گرگرفتگی در یائسگی راه حل های درمانی جالبی کشف کرده اند.

گرگرفتگی و تعریق شبانه، از علائم شایع یائسگی هستند و بسیاری از زنان در آخرین دوره‌های قاعدگی خود، این حالت‌ها را تجربه می‌کنند. با این‌حال، جمعیت کمی از زنان اصلا با این علائم مواجه نمی‌شوند. محققان دانشگاه کالیفرنیا-لس آنجلس (UCLA) برای اولین بار به یافته‌هایی دست پیدا کرده‌اند که نتایج جالبی را در این زمینه نشان می‌دهد.

براساس این مطالعه، ژن‌ها با گرگرفتگی ناشی از یائسگی در زنان ارتباط دارند. گزارشی از این مطالعه در Menopause منتشر شده است. در این مطالعه، انواعی از ژن‌ها کشف شده‌اند که گیرنده خاصی را در مغز تحت تاثیر قرار می‌دهند. این گیرنده، ترشح استروژن را کنترل می‌کند و در بدن زنان همه اقوام وجود دارد.

محققان در این مطالعه، نمونه‌های DNA مربوط به ۱۷ هزار و ۶۹۵ نفر از زنان ۵۰ تا ۷۰ ساله را مورد بررسی قرار دادند. علاوه بر این، اطلاعات آنان را در زمینه گرگرفتگی و تعریق شبانه ارزیابی کردند. آنان درنهایت توانستند ۱۴ نوع ژن را کشف کنند که با گزارش تجربیات گرگرفتگی مرتبط هستند.

همه این ژن‌ها در بخشی از کروموزوم ۴ قرار دارند که گیرنده خاصی را در مغز کدگذاری می‌کنند. «گیرنده تاچیکینین ۳»، کنترل هورمون زنانه استروژن را بر عهده دارد. پروفسور کارولین کراندال، مسئول این مطالعه، می‌گوید: «اگر ما بتوانیم انواع ژن‌های مرتبط با گرگرفتگی را دقیقا شناسایی کنیم، در آینده می‌توانیم روش‌های درمانی جدیدی برای تسکین آن بیابیم».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *