در انتخاب ظروف آشپزخانه دقت کنید

در انتخاب ظروف آشپزخانه دقت کنید

در انتخاب ظروف آشپزخانه خود بیشتر دقت کنید. روکش های این وسایل می توانند وارد غذاهای شما شد و باعث آسیب به سلامتی تان شوند. اگر در ظروف آشپزخانه خود آثاری از خرابی یا زدگی دیدید آن ها را کنار بگذارید و دیگر از آن ها استفاده نکنید. ظروف استیل بهترین انتخاب برای آشپزی به شمار می روند.

برخی مواد که برای پوشاندن ظروف آشپزخانه استفاده می‌شود حاوی ترکیب‌های سمی است که با ورود به مواد غذایی می‌تواند سلامت ما را به خطر اندازد. محققان می‌گویند ظروف پخت و پزی که پوششی از جنس PTEE دارند می‌توانند در درجه حرارت بالا وارد مواد غذایی شده و سلامت افراد را به خطر اندازند.

به مرور زمان و با استفاده طولانی از ظروف، پوشش داخلی ظروف پخت و پز به مرور کهنه شده و از سطح ظرف جدا و وارد مواد غذایی می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود به محض اینکه آثار خرابی در ظروف پخت و پز نمایان شد آنها را کنار بگذارید. این مواد می‌توانند باعث ایجاد اختلال در کارکرد غدد درون‌ریز شده و حتی مسبب سرطان باشند. استفاده از این ترکیب از سال ۲۰۱۵ در تولید ظروف پخت و پز ممنوع اعلام شده است. محققان توصیه می‌کنند از ظروفی که لایه‌ای روی آن نچسبیده و جنس آن بادوام و ثابت است مثل ظروف استیل استفاده کنید. ظروف سرامیکی و لعابی نیز به شرطی که با کیفیت باشد بدون اشکال است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *