در هفته هشتم بارداری چه میگذرد؟

در هفته هشتم بارداری چه میگذرد؟

اتفاقات هفته هشتم بارداری

در مطلب زیر در مورد اتفاقاتی که در هفته هشتم بارداری اتفاق می افتد صحبت شده است همچنین تغییراتی که در وضعیت ظاهری مادر بوجود می آید نیز صحبت شده است.

رشد سریع و جهشی کودک شما ادامه دارد: در دو هفته‌ی اخیر، سایز کودک چهار برابر شده است. همچنان که بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود، ترکیبات چهره‌ی او بیش از پیش با ظرافت تمام شکل می‌گیرد و گوش‌ها، لب بالا و سوراخ‌های بینی کاملا قابل مشاهده می‌گردد. پلک‌های او در این هفته برای نخستین بار شکل می‌گیرند و قلب او نیز روز به روز قوی‌تر می‌شود.

این هفته بیشتر شبیه یک انسان می‌شود او مثل یک مجسمه کوچک مینیاتوری از انسان است که قرار است در این هفته دست و پاهایش بیشتر شکل بگیرد و انگشتانش خودشان را نشان می‌دهد. بازوها و مچ‌های او بیشتر رشد کرده و به سمت قلبش حرکت می‌کند. خوب پلک‌هایش هم از راه رسیده‌اند و چشم‌هایش را می‌پوشانند، چشم‌هایش را به خوبی می‌توان دید، اما ساختمان آن به صورت کامل تشکیل نشده است. استخوان پاهایش سخت‌تر و درازتر می‌شوند و هاله‌ای از لب‌های کوچک در صورت او نمایان است.

وضعیت مادر

خوب با تغییر چهره او، شما هم باید کمی تغییر کنید. اکنون گودی کمرتان پر شده و نوک سینه‌هایتان حساس‌تر و بزرگ‌تر شده است. اندازه رحم شده به اندازه یک انار درشت افزایش‌یافته با بزرگ‌شدن تدریجی رحم شما ممکن است احساس درد در ناحیه شکم یا پهلو داشته باشید. برخی خانم‌ها در این دوران انقباضاتی را در رحم احساس می‌کنند اگر شما هم این انقباضات را حس می‌کنید نگران نباشید.

همچنان مشکلاتی مثل خستگی و تنبلی با شما همراه است بنابراین بهتر است که ۹ تا ۱۰ ساعت استراحت در طول روز داشته باشید. افزایش میزان حجم خود در دوران بارداری طبیعی است، اما این را بداند که با عارضه‌های همراه است از جمله واریس، خونریزی لثه و خفقان بینی.

عقل حکم می‌کند که تا پایان سه ماه اول (۱۲ هفتگی) صبر کنید و بعد از آن بارداری خودتان را اعلام کنید چرا که این زمان بیش‌ترین زمان احتمال سقط‌جنین وجود دارد. اگر درد شکم همراه با خونریزی شدید در بدن دارید این ممکن است نشانه‌ای از  سقط‌جنین باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *