دستور تهیه آش گندم و جو و استفاده از باقلای تازه

دستور تهیه آش گندم و جو و استفاده از باقلای تازه

 

دستور تهیه آش گندم و جو

مطلب زیر یک آش بسیار خوشمزه و مقوی را برای شما قرار داده دستور تهیه آش گندم و جو عنوان این آش فوق العاده میباشد که در زیر نحوه پخت آنرا برای شما قرار داده ایم امیدوارم که از تهیه این آش بسیار خوشمزه لذت ببرید.

مواد لازم

گندم ۲ لیوان
جو ۱ لیوان
باقلا ۱ لیوان
برنج ۵ قاشق غذاخوری
پیاز ۳ عدد
سیر ۱۰ حبه
سبزی اش ( جعفری ، تره ، گشنیز ، اسفناج ) ۳۰۰ گرم
چغندر ۲ عدد
نعنا خشک و کشک مقدار لازم

آش گندم و جو

طرز تهیه : گندم و جو را از شب قبل با چند لیوان اب خیس دهید.  سبزی آش را تمیز کنید و بشویید ، سپس با چاقو ساطوری کنید ( ریز خرد کنید ).

داخل قابلمه چند لیوان آب بریزید ، گندم و جو را اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش بیاید. پس از ایکه آب به جوش آمد برنج شسته را اضافه کنید. حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید مواد به ارامی بپزند ( اگر در طول پخت آش اب نیاز بود میتوانید آب جوش اضافه کنید ).

پیازها را خلالی خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس سیرهای خرد شده و سبزی های ساطوری شده را اضافه کنید و چند دقیقه تقت دهید و پس از اینکه گندم و جو پختند به آش اضافه کنید.

چغندرهای قرمز و باقلاها را جداگانه بپزید و همراه با ۲ قاشق غذاخوری کشک به مواد دیگر اضافه کنید ( این مواد را ۳۰ دقیقه آخر کار اضافه کنید ). پس از ۳۰ دقیقه آش را در ظرف بکشید و همراه با نعنا داغ ، کشک و پیاز داغ تزیین و سرو کنید.

نکته ها : این اش گوشت ندارد اما اگر دوست داشتید میتوانید کمی گوشت قرمز را جداگانه بپزید و ریش ریش کنید و همزمان با اضافه کردن سبزی ها اضافه نمائید.

برای تهیه نعنا داغ کمی نعنای خشک را با مقداری روغن ۱ دقیقه تفت دهید ؛ سبزی های آش شامل ترکیبی مساوی از جعفری ، تره ، گشنیز و اسفناج است اما اگر اسفناج در دسترس نبود از برگ چغندر هم میتوانید استفاده کنید.

برای: ۸ نفر
حاضر است در : ۱۸۰ دقیقه
وعده: افطار, شام, نهار


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *