دستور تهیه دلمه فلفل دلمه اى با گوجه فرنگی کنسروی

دستور تهیه دلمه فلفل دلمه اى با گوجه فرنگی کنسروی

دستور تهیه دلمه فلفل دلمه اى

در زیر طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای را برایتان قرار داده ایم شما میتوانید با استفاده از مواد اولیه و همچنین پنیر پیتزا را میتوانید بر روی این دلمه ها بریزید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر:

● ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

● ۱۰۰ گرم قارچ

● ۴ عدد فلفل دلمه‌ای

● ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم پنیر پیتزا

● مقداری جعفری

● ۱ عدد پیاز

● ۲ پر سیر

● ۱ قاشق چای خوری نمک

● روغن به مقدار کافی

● ۱ قوطی کنسرو گوجه فرنگی (می‌توانید گوجه فرنگی تازه استفاده کنید)

دستور تهیه دلمه فلفل دلمه ای

فلفل دلمه‌ای را بشویید، از وسط نصف کنید و تخم‌های داخل آنرا خارج کنید. قارچ‌ها را هم بشویید و خورد کنید. جعفری را هم خورد کنید.پیاز را خورد کنید و سرخ کنید چند لحظه قبل از خاتمه پیازداغ سیر را هم خورد کنید به پیازداغ بیفزاید، یک دقیقه سرخ کنید. سپس گوشت چرخ کرده را هم به آن بیفزاید و همراه دیگر مواد سرخ کنید آخر سر هم قارچ و جعفری را به آن بیفزاید و کمی سرخ کنید. پس از اینکه همه مواد سرخ شد. اگر کوجه فرنگی تازه استفاده می‌کنید آنها را هم خورد کنید به آن بیفزاید در غیر این صورت کنسرو گوجه را بیفزاید نمک و فلفل بزنید بگذارید خوب بجوشد تا آبش تقریبا تمام شود.همزمان با سرخ کردن گوشت و دیگر مخلفات قابلمه را پر از آب کنید بگذارید بجوشد وقتی جوشید قابلمه را از روی آتش بردارید و فلفل‌ها را در آن بیندازید، بگذارید چند دقیقه در آب بماند تا کمی نرم شود.

فلفل‌ها را از آب خارج کنید به صورتی که آبی در آنها نباشد، آنها را در سینی فر یا ظرف پیرکسی که برای اینکار در نظر گرفته‌اید بچینید و مخلوط گوشت را در آن بریزید تا تقریبا پر شود. پنیر پیتزا را با رنده رنده کنید (من با وسیله‌ای که دارم آنها را ورقه ورقه می‌کنم) و روی گوشت بریزید تا تمام سطح فلفل‌ها را بپوشاند فر خود را روی درجه ۱۷۵ سانتی‌گراد تنظیم کنید و سینی فر را در وسط فر قرار دهید. دلمه‌ها باید نیم ساعت یا بیشتر در فر بمانند تا آماده شوند. برای اطمینان آنها را چک کنید وقتی رنگ پنیر طلایی رنگ شد دلمه آماده است.من معمولا کمی فلفل تند یا چیلی هم در این غذا استفاده می‌کنم البته اگر غذا را برای کودکان تهیه می‌کنید از استفاده فلفل یا چیلی خودداری کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.