دستور تهیه سالاد گریپ فروت همراه با خواص گریپ فروت

دستور تهیه سالاد گریپ فروت همراه با خواص گریپ فروت

دستور تهیه سالاد گریپ فروت

اگر قصد سوزاندن چربی های اضافه بدن را دارید میتوانید از دستور تهیه سالاد گریپ فروت بهره ببرید تا براحتی و بدون هیچ دغدغه ای بتوانید این سالاد چربی سوز را تهیه کنید و از خواص این میوه عالی بتوانید بهره ببرید.

مواد لازم :

گریپ فروت درشت=۶ عدد
مغز گردوی درشت خرد شده=۱ فنجان
شکر=۱ تا ۲ قاشق سوپخوری
روغن زیتون=۲/۱ فنجان
نمک=به مقدار کم
کاهوی گرد مخصوص سالاد=۱

دستور تهیه سالاد گریپ فروت

گریپ فروت را پوست کنده پر می کنیم.با قیچی سر پرها را می بریم.دقت می کنیم بدون له شدگی پوست آنها را بگیریم.برگ های کاهو را جدا کرده،می شوئیم،خشک می کنیم و کف و دور ظرف گود قشنگ و مناسبی می چینیم.پرهای گریپ فروت را در ظرف روی کاهو به طور منظم می ریزیم.گردو را روی آن می پاشیم،دو سه پر از گریپ فروت را له می کنیم،از صافی رد می نمائیم.آب آن را با شکر و کمی نمک و روغن زیتون مخلوط نموده،در سس خوری می ریزیم و موقع صرف سالاد روی آن می دهیم.

خواص گریپ فروت از نظر یک متخصص تغذیه

یک متخصص تغذیه با بیان اینکه گریپ فروت قدرت بی نظیری در سوزاندن و از بین بردن چربی ها دارد، در عین حال نسبت به مصرف همزمان گریپ فروت با برخی داروها به دلیل ایجاد برخی عوارض هشدار داد.

دکتر وحید یعقوبی با اشاره به اینکه گریپ فروت میوه ای سرشار از ویتامین C و پتاسیم است گفت: این میوه منبعی غنی از فولات، آهن، کلسیم و سایر مواد معدنی است.

وی گفت: انواع سرخ و صورتی گریپ فروت سرشار از بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند.

یعقوبی با اشاره به اینکه فیبر گیاهی گریپ فروت، فراوان است اما کالری کمی دارد، گفت: این میوه دارای بیوفلاوونوئید و شماری دیگر از مواد گیاهی است که از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند. گریپ فروت ممکن است در افراد حساس به مرکبات واکنش حساسیت زا ایجاد کند.

وی با بیان اینکه گریپ فروت قدرت بی نظیری در سوزاندن و از بین بردن چربی ها دارد، گفت: گریپ فروت، میوه ای مفید برای متعادل کردن وزن بدن است و فیبر گیاهی فراوان آن گرسنگی را فرو می نشاند. گریپ فروت سرشار از پکتین (فیبر محلول) است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه گریپ فروت اشتها را کاهش می دهد، گفت: این میوه عمل هضم را آسان می کند و ترشح شیره معدی و کیسه صفرا را سرعت می بخشد.

این متخصص تغذیه از دیگر مواد گیاهی موجود در گریپ فروت، از اسیدفنولیک نام برد و گفت: این ترکیب مانع تشکیل نیتروزامین (مواد سرطان زا)، بالیموندیدترپن و مونوترپن می شود. این مواد موجب تولید آنزیم هایی می شوند که در جلوگیری از پیدایش سرطان موثر هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *