دستور تهیه شیرینی شکلاتی بستنی دار ویژه جشن ها

دستور تهیه شیرینی شکلاتی بستنی دار ویژه جشن ها

دستور تهیه شیرینی شکلاتی بستنی دار

در مطلب زیر دستور تهیه شیرینی شکلاتی بستنی دار را برایتان قرار داده ایم. این شیرینی مشهور به شیرینی روز پدر می باشد که میتوانید در جشن روز پدر این شیرینی بسیار عالی را تهیه نمایید. امیدوارم که این شیرینی بسیار عالی را تهیه نمایید.

در اینجا دستور درست کردن یک شیرینی بستنی دار را برایتان آورده ایم که می تواند یک دسر بسیار لذیذ و خوش عطر برای روز پدر باشد.

زمان لازم برای تهیه مواد : ۳۰ دقیقه
کل زمان مورد نیاز : ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه
مواد گفته شده برای ۱۲ نفر می باشد.

مواد لازم برای شیرینی روز پدر :
یک و نیم فنجان آرد سفید الک شده
یک دوم  قاشق چای خوری جوش شیرین
یک دوم قاشق چای خوری نمک
یک دوم  فنجان کره ذوب شده
یک دوم فنجان شکر قهوه ای
یک چهارم فنجان شکر دانه ریز
یک چهارم فنجان خامه
۱عدد تخم مرغ بزرگ
۱ قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص
یک و نیم  فنجان تکه های شکلات ریز شده
۱  لیتر بستنی وانیلی

طرز تهیه شیرینی روز پدر :
۱ – شعله اجاق را در دمای  ۳۵۰ درجه می گذاریم تا داغ شود. در یک کاسه متوسط  آرد، جوش شیرین و نمک را با یکدیگر می ریزیم . کره و شکر را هم کم کم به مواد اضافه می کنیم و با استفاده از یک همزن برقی آنها را هم می زنیم. خامه ، تخم مرغ، وانیل را هم به آن اضافه می کنیم و آنها را تا زمانی که کاملا صاف شوند مخلوط می کنیم. تکه های شکلات را هم به تدریج به مخلوط اضافه می کنیم تا خمیر ما کاملا درست شود.

۲ – با استفاده از یک قاشق غذا خوری به صورت گرد گرد خمیر را درآورده و آنها را بر روی دو ورق نازک مخصوص پخت کیک می ریزیم. در اینجا با این مواد حدود ۲۵ تا ۳۰ شیرینی می توان درست کرد و آنها را تا زمانی که کاملا طلایی شوند در فر می گذاریم تا پخته شوند. در آخر به مدت  ۱۰ تا ۱۲ دقیقه ، آنها را در یخچال نگه می داریم تا کاملا خود را بگیرند.

۳ – میان هر کدام از شیرینی ها به اندازه ی دو قاشق غذا خوری بستنی می ریزیم و آنها را در فریزر می گذاریم . می توان هر کدام از شیرینی ها را جداگانه داخل یک پلاستیک گذاشته و به هنگام سرو کردن آنها را درآورده و میل نمود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.