دستور تهیه نان پیچی سیر و جعفری با استفاده از روغن زیتون

دستور تهیه نان پیچی سیر و جعفری با استفاده از روغن زیتون

 

دستور تهیه نان پیچی سیر و جعفری

مطلب زیر دستور تهیه نان پیچی سیر و جعفری را برای شما قرار داده ایم در این نان پیچی از سیر و جعفری استفاده میشود و بهتر است بجای استفاده از روغن معمولی از روغن زیتون برای ایجاد یک طعم بهتر استفاده کنید.

مواد لازم برای دستور تهیه نان پیچی سیر و جعفری با استفاده از روغن زیتون

آرد نان یا آرد ساده ۱ و ۳/۴ لیوان
آب گرم ۳/۴ لیوان
مخمر فوری ۲ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۱ قاشق چایخوری
کره ۵ قاشق غذاخوری
سیر خرد شده ۴ حبه
جعفری خرد شده ۱/۴ لیوان

 

دستور تهیه نان پیچی سیر و جعفری با استفاده از روغن زیتون

آب گرم را داخل کاسه ای بریزید و مخمر را روی آب بپاشید و ۵ دقیقه کناری قرار دهید سپس آب و مخمر را مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه دیگر استراحت دهید ؛ آرد ، نمک و شکر را مخلوط کنید و داخل کاسه ای بریزید ، مرکز آرد را گود کنید سپس روغن و مخلوط آب و مخمر را اضافه کنید.

مواد را خوب مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم و یکدست شود ، خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید قرار دهید ، روی کاسه را با نایلون خوب بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا استراحت کند و حجم خمیر دو برابر شود.

پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد روی سطحی که آرد پاشیده اید خمیر را پهن کنید و نوارهایی به عرض ۴ سانتیمتر و طول ۲۰ سانتیمتر از خمیر برش بزنید.

نوارهای خمیری را کمی بکشید سپس خمیر را گره بزنید ( پس از پخت خمیر پف میکند و جمع میشود و بهتر است دو طرف خمیر را پس از گره زدن کمی بکشید ).

ته سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و خمیرها را ته سینی فر بچینید ، روی خمیرها را با روغن زیتون یا روغن مایع برس بکشید سپس روی سینی را با نایلون بپوشانید و ۲ ساعت استراحت دهید.

خمیرها را پس از استراحت داخل فری که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا نان ها بپزند و روی نان ها طلایی شود ؛ سیرهای خرد شده را در کره تفت دهید تا نرم شوند سپس با جعفری خرد شده مخلوط کنید و این سس را روی نان ها بزنید سپس سرو کنید.

وعده: پیش غذا, عصرانه, میان وعده
دسته بندی دستور آشپزی : نان | خمیر نان | خمیر پیتزا
مواد لازم : آرد, جعفری, روغن زیتون, سیر, شکر, کره, مخمر


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *