دستور پخت خوراک زبان و راههای از بین بردن بوی آن

دستور پخت خوراک زبان و راههای از بین بردن بوی آن

دستور پخت خوراک زبان

مطلب زیر به دستور پخت خوراک زبان اختصاص دارد همچنین در زیر نکاتی برای از بین بردن بوی آن برای شما ارائه داده شده است امیدوارم که از تهیه این خوراک لذت ببریدو حتما آن را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم

زبان گاو یا گوساله ۱ عدد
برگ بو ۲ عدد
چوب دارچین ۲ عدد
سیر ۴ حبه
پیاز ۱ عدد
کره ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

دستور پخت خوراک زبان و راههای از بین بردن بوی آن

زبان را خوب بشویید و پرزهای تیره رنگ روی زبان را بگیرید ( اگر از زبان تمیز و بسته بندی شده استفاده میکنید نیازی به این کار نیست ).

زبان ، برگ بو ، پیاز ، سیر و چوب دارچین را داخل قابلمه ای بریزید. اب اضافه کنید تا جایی که روی زبان را بگیرد سپس قابلمه را ۳ – ۴ ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید تا زبان به آرامی بپزد و نرم شود ( در طول پخت اگر آب نیاز بود میتوانید آب جوش اضافه کنید ).

پس از پخت زبان را از قابلمه خارج کنید و پس از اینکه کمی خنک شد پوست روی زبان را به آرامی جدا کنید و دور بیندازید. سپس زبان را با چاقو به تکه هایی که دوست دارید برش بزنید و روی آن نمک و فلفل بپاشید.

کره و چند قاشق روغن را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت قرار دهید. تکه های زبان را اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس همراه با نان ، سیب زمینی و سس دلخواه سرو کنید ( میتوانید آب زبان را صاف و در کنار خوراک سرو کنید).

نکته : میتوانید زبان را به صورت سوخاری آماده کنید ( مانند همه سوخاری ها با استفاده از غلطاندن در آرد سوخاری و تخم مرغ ) ، همچنین ترکیب مغز و زبان به صورت ساندویچ نیز بسیار لذیذ می باشد.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۲۶۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : خوراک
مواد لازم : برگ بو, پیاز, چوب دارچین, زبان, سیر, کره


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.