دستور پخت سوپ رژیمی ویژه یک پیش غذای چربی سوز

دستور پخت سوپ رژیمی ویژه یک پیش غذای چربی سوز

دستور پخت سوپ رژیمی

اگر دارای رژیم غذایی هستید میتوانید برای پیش غذایتان یا یک شام سبک از دستور پخت سوپ رژیمی و چربی سوز زیر کمک بگیرید در این سوپ از انواع سبزیجاتی نظیر کرفس , گل کلم و … استفاده شده است امیدوارم که از طعم این سوپ لذت ببرید.

کرفس خرد شده ۱ لیوان  .  گل کلم سفید خرد شده ۲ لیوان  .  هویج ۳ عدد

پیاز ۳ عدد  .  فلفل دلمه ای ۲ عدد  .  گوجه فرنگی درشت ۵ عدد  .  آب ۳ لیوان

 

دستور پخت سوپ رژیمی ویژه یک پیش غذای چربی سوز

۳ لیوان آب را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید.

گوجه فرنگی های پوست گرفته رنده شده و سبزیجات خرد شده را به اب در حال جوشیدن اضافه کنید ، مخلوط کنید سپس در قابلمه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید.

به مدت ۱ ساعت اجازه دهید سوپ آرام بجوشد و آماده شود( در این مدت چند بار سوپ را هم بزنید ) سپس نمک و فلفل را اندازه کنید و ۱۵ دقیقه دیگر بگذارید سوپ جا بیفتد سپس در ظرف بکشید و میل کنید.

خواص کرفس

تمام خواص کرفس

خوردن کرفس شما را از دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم نجات می دهد.

پیشینیان کشورمان در گذشته به کرفس، اسامی دیگری نسبت می دادند و این گیاه به کرسب یا کرفش معروف بود اما با گذشت زمان این اسامی تغییر یافته و این روزها همگی آن را با نام کرفس می شناسیم. کرفس انواع متفاوتی مثل ریشه ای، برگی، دمبرگی، آبی و کرفس مشک دارد.

کرفس گیاهی از خانواده ی چتریان است و در سراسر جهان می روید. کرفس سرشار از ویتامین B6، منیزیم، کلسیم و فسفر است. ویتامین های A و K، پتاسیم، منگنز و فیبر غذایی از دیگر مواد مفید موجود در کرفس هستند.

کرفس چربی اشباع شده وکلسترول بسیار پایینی دارد. این گیاه را می توان تا هفت هفته در دمای ۰ تا ۲ درجه ی سانتی گراد نگه داشت؛ گیاه در این شرایط خواص غذایی خود را حفظ می کند.

برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A (بتاکاروتن) است در حالی که ساقه کرفس منبع ویتامین هایB6,B2,B1 ویتامین C و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیوم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسیدهای امینه ضروریست. هورمونهای گیاهی موجود در گیاه کرفس به همراه روغن های ضروری آن نه تنها طعم معطری به کرفس می دهند، بلکه در کنار بقیه املاح و ویتامین ها کرفس را به معجونی تبدیل می نمایند که در حقیقت می تواند داروی هردردی باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *