دستور پخت کباب سبزیجات مخصوص ویژه گیاهخواران

دستور پخت کباب سبزیجات مخصوص ویژه گیاهخواران

دستور پخت کباب سبزیجات گیاهخواری

دستور پخت کباب سبزیجات گیاهخواری یک کباب بسیار خوشمزه است تا گیاهخواران هم بتوانند طعم کباب را احساس کنند در این غذا از سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای , کدو سبز, قارچ, پیاز استفاده گردیده است.

کدو سبز ۲ عدد  .  پیاز ۱ عدد  .  قارچ دکمه ای ۲۵۰ گرم  .  فلفل دلمه ای ۱ عدد

روغن زیتون یا مایع ۲ قاشق غذاخوری  .  سیر ۳ حبه  .  پودر فلفل قرمز ۱/۴ قاشق چایخوری

پودر گشنیز ۱ قاشق چایخوری  .  پودر زیره سبز ۱/۴ قاشق چایخوری  .  آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

جعفری و گشنیز خرد شده از هر کدام ۲ قاشق غذاخوری  .  سرکه سفید و نمک مقدار لازم

طرز تهیه :

برای تهیه سس مخصوص کباب ابتدا روغن زیتون ، پودر زیره ، پودر گشنیز ، آبلیمو ، سیر و پودر فلفل قرمز را داخل میکسر بریزید ، نمک و چند قاشق سرکه اضافه کنید و بزنید تا سس یکدست شود.

در انتها جعفری و گشنیز خرد شده را به سس اضافه کنید و کمی بزنید ( نیازی به میکس کردن کامل جعفری و گشنیز نیست ، بهتر است خرده های جعفری و گشنیز داخل سس مشخص باشد ).

کدو سبز را حلقه ای خرد کنید ، فلفل دلمه ای و پیاز را نیز درشت خرد کنید ؛ سبزیجات خرد شده را به همراه قارچ داخل کیسه فریزر بریزید و سس را اضافه کنید ، با تکان دادن سبزیجات را به سس اغشته کنید ، در کیسه را ببندید و حداقل به مدت ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سبزیجات مزه دار شوند.

سیخ های چوبی را ۳۰ دقیقه در اب خیس دهید ، سبزیجات را به سیخ های چوبی بکشید سپس داخل سینی فر که چرب کرده اید قرار دهید ، گریل بالا را روشن کنید و هر چند دقیقه بچرخانید تا سبزیجات کبابی و نرم شوند سپس سرو کنید.

نکته ها : کباب سبزیجات را به تنهایی یا همراه با انواع کباب ها و غذاهای گوشتی میتوانید سرو کنید ، در صورت لزوم بر روی آتش ذغال یا گاز هم میتوانید کباب را آماده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.