دستور پخت کیک نارگیلی بهمراه خواص فوق العاده نارگیل

دستور پخت کیک نارگیلی بهمراه خواص فوق العاده نارگیل

دستور پخت کیک نارگیلی

در مطلب زیر دستور پخت کیک نارگیلی را برایتان قرار داده ایم خوب است بدانید که نارگیل از خواص بسیار زیاد و خاصی برخوردار است که در زیر به این خواص فوق العاده اشاره میکینیم امیدوارم که از طعم فوق العاده این کیک لذت ببرید.

زمان : ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه

مواد لازم :

۱/۴ پیمانه نارگیل ورقه شده و شیرین شده

۱ پیمانه خامه ( شیرینی پزی ) سنگین ،‌ زده شده

۲ پوند کیک ، معادل ۰/۹۰۸ کیلوگرم ، هر کدام حدود ۱۱ مثقال
۲ پیمانه پودینگ وانیلی
کیک نارگیلی

دستور پخت :

۱-    فر را از قبل با درجه حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید . نارگیل را روی سینی مخصوص فر پخش کرده و آن را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا نارگیل ها طلایی شوند ، طی زمان پخت ، سینی را به طور نیمه گرفته و آن را تکان دهید . سپس ظرف را از فر خارج کنید و بگذارید تا خنک شود .

۲-    در یک کاسه سایز متوسط ، به آرامی خامه زده شده و پودینگ را با هم مخلوط کنید . هر کدام از کیک ها را به صورت عمودی به دو نیم تقسیم کنید ، سپس هرکدام از دو نیم را به صورت افقی به ۳ لایه ی ۲/۱ اینچی ( ۲۷۰/۱ سانتیمتر) برش بزنید .
۳-    یک ظرف مربع شکل ۲۰ در ۲۰ سانتی متری را با ۴ تکه از این کیک ها پر کنید و یک لایه درست کنید . ۱ پیمانه از مخلوط پودینگ را روی آن بریزید و آنها را روی کیک پخش کنید . همین کار را تکرار کنید تا ۳ لایه درست شود در نهایت روی آنرا دوباره مخلوط پودینگ بریزید . ۱ ساعت آن را داخل یخچال قرار دهید . روی نارگیل های برشته شده را تزئین کنید و سرو کنید .

خواص نارگیل

خواص داروئی: گوشت سفید نارگیل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و شیر نارگیل کمی گرم و مرطوب است.

نارگیل بدلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی چاق کننده است. حرارت داخلی بدن را افزایش می دهد. برای خوشبو کردن دهان مفید است.ضعف کبد را درمان می کند. برای برطرف کردن بواسیر مفید است.ادرار را زیاد می کند.درد مثانه را رفع می کند.زخم های بدن را مداوا می کند.کرم معده و روده ، مخصوصا کرم کدو را از بین می برد.برای تقویت دستگاه هاضمه مفید است.ریشه درخت نارگیل ضد تب و ادرار آور است.ریشه درخت نارگیل برای ناراحتی های کبدی مانند یرقان مفید است.دم کرده ریشه درخت نارگیل برای معالجه اسهال خونی مفید است.برای دفع سنگ کلیه شیر نارگیل را با برگ سنا مخلوط کرده و بنوشید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *