دلیل علمی خیس خوردن حبوبات

دلیل علمی خیس خوردن حبوبات

از مزایای خیساندن حبوبات چه میدانید؟ چرا از یک روز قبل از استفاده از این محصولات باید در آب آن ها را بخیسانیم؟ برای هضم بهترین این دانه های پرخاصیت و دفع قند سنگینی که به همراه دارند باید از یک روز قبل از طبخ آن ها را بخیسانیم . در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

شاید اگر اهل وایبر باشید این سوال به دستتان رسیده باشد: آیا می‌دانید چرا باید حبوبات وغلات را حداقل ۱۲ ساعت خیساند و چند مرتبه آبش را عوض کرد؟ با این کار اولا سمی که در حبوبات وجود دارد خارج میشود و دوما میزان هورمون رشد را در آنها به ماکسیمم میرسد و در بدن مثل سلولهای بنیادی عمل میکنند.

میدانستید این موضوع اصلا صحت و پایه علمی ندارد؟ از دکتر اراسب دباغ مقدم متخصص بهداشت علوم غذایی علت خیساندن حبوبات را جویا شدیم: در حبوبات دو قند به نام رافینوز و استاکیوز وجود دارد. این دو قند از اولیگوساکاریدها هستند و بدن ما قادر به هضم آنها نیست. یعنی ما دو آنزیم رافیناز و استاکیاز را در روده کوچکمان نداریم. این دو قند بدون آنکه هضم شوند،وارد روده بزرگ می‌شوند و در روده بزرگ مورد استفاده میکروارگانیسم‌ها قرار می‌گیرند .استفاده میکروب‌ها از این قندها سبب ایجاد گاز در روده بزرگ می‌شود. با خیساندن حبوبات به ویژه اگر آب ولرم باشد و چندین بار آن را عوض کنیم، قند به روش انتشار از حبوبات وارد آب می‌شود .البته حبوبات مواد ضد تغذیه‌ای هم دارد. بنابر این باید حتما پخته شوند و نباید خام خورده شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *