مزایای سلامتی دوچرخه سواری برای بدن

مزایای سلامتی دوچرخه سواری برای بدن

هوش بیشتر

مطالعه انجام شده توسط چارلز هیلمن در سال ۲۰۰۷ نشان داد که ورزش موجب تقویت نیروی مغزی و کمک به پیشگیری از آلزایمر در سالمندان می شود. در همان سال، دکتر فیل تامپوروفسکی نشان داد که دوچرخه سواری حتی بر روی بچه ها تاثیر مثبتی دارد و این تمرین می تواند به کنترل مواردی همچون  ADD کمک کند.

بازیابی از آسیب

یک مطالعه اخیر نشان داد که بیماران مسن با درد زانو و استئوآرتریت هنگامی که دوچرخه سواری را به صورت منظم انجام می دهند وضعیت خود را بهبود می بخشند، تحقیقات ثابت می کند که با افزایش سن، صرف زمان برای ورزش، حتی دوچرخه سواری به میزان چند دقیقه در روز می تواند بسیار مفید باشد.

بهبود قلب شما

دوچرخه سواری نیز برای قلب شما عالی است. یک مطالعه اخیر در پزشکی و علوم در ورزش  به مدت ۵ سال بر روی فعالیت ۱۵۰۰ نفر تحقیق کرده است. افرادی که روزانه فعال بودند، ۳۱ درصد کمتر احتمال ابتلا به فشار خون بالا را داشتند.

احساس جذابیت بیشتر

شما تنها کسی نیستید که فکر می کند اسپندکس فوق العاده گرم است. نظرسنجی از ۶۰۰ مرد و زن که توسط بنیاد قلب بریتانیا انجام شد، دریافت که دوچرخه سواران ۱۳ درصد هوشمندتر و جذاب تر از دیگران هستند.

از دست دادن چربی

این حقیقتا نباید تعجب برانگیز باشد که کاهش وزن یکی از مزایای بزرگ دوچرخه سواری منظم است. رسانه ها اغلب به ترویج این ایده می پردازند که رژیم غذایی تنها راهی است که چربی را از بین می برد، اما علم غیر این مطلب را ثابت می کند. یک مطالعه اخیرا نشان داد که زنان مسن دیابتی تنها می توانند در صورت ورزش، همراه با رژیم غذایی، قند خون خود را کاهش دهند همین اتفاق برای زنان جوان نیز ثابت شد.

کمک به پیشگیری از سرطان

حفظ وزن سالم، ورزش منظم و رژیم گیاهی (فکر کنید که مقدار زیادی از سبزیجات برگ، پروتئین ناب و دانه های سالم) به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا به تازگی نزدیک به ۱۴۰۰۰ مرد را بررسی کرد و نتیجه گرفت کسانی که سطح بالاتری از آمادگی جسمانی را به عنوان یک فرد دارای سن متوسط دارند، ​​در معرض خطر کمتر برای سرطان ریه و کولورکتال بودند.

مزایای سلامتی دوچرخه سواری برای بدن

افزایش اعتماد به نفس

جای تعجب نیست که تمرین به طور کلی (و مخصوصا دوچرخه سواری) به بهبود عزت نفس کمک می کند. بدن شما یک دسته از هورمون های عالی را آزاد خواهد کرد که باعث می شود شما احساس کنید مانند شما در سراسر جهان وجود ندارد.

زندگی طولانی تر

بر طبق یک مطالعه از سواران Tour de France از گذشته، دوچرخه سواری در واقع طول عمر افراد را افزایش داد. به طور متوسط، پیشینیان سابق ۸۱.۵ سال در مقایسه با جمعیت عمومی که ۷۳.۵ سال بود، زندگی می کردند: افزایش ۱۷ درصدی! مطالعه ی Anther نشان داد حتی کسانی که از دوچرخه سواری برای مسافرت استفاده می کنند نیز از مزایای سلامتی

آن بهره مند می شوند.

تاثیرات زیست محیطی دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یک حالت دوستانه برای حمل و نقل است، زیرا آلودگی را در محله ما کاهش می دهد و به طور کلی انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد. بنابراین، نه تنها سلامتی را ارتقاء می دهد، بلکه یک محیط بهتر را نیز فراهم می کند. هر ۱۰ کیلومتر دوچرخه سواری  در هر روز می تواند از تولید سالانه حداقل ۱.۳ تن گاز گلخانه ای جلوگیری کند. این باعث کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های کشنده و مسائل بهداشتی می شود که میلیون ها نفر به علت آلودگی هوا با آن ها مواجه می شوند.

اتومبیل های مسافری در شهرها بزرگترین منبع گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن، مونوکسید کربن، اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن و هیدروکربن ها هستند. انتشار این گازهای مضر به سیستم عصبی آسیب می رساند و همچنین مسئول مشکلات شدید تنفسی است. مطالعات نشان داده است که هر ساله در استرالیا ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا رخ می دهد. حدود ۹۰۰ تا ۴۵۰۰ مورد بیماری های قلبی عروقی، برونشیت و سایر مسائل تنفسی در استرالیا گزارش شده است که هر ساله حدود ۱.۵ تا ۳.۸ میلیارد دلار هزینه های پزشکی را در بر می گیرند.

اختصاصی روزنه آنلاین – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *