دیابتی ها و ابتلا به سرطان

دیابتی ها و ابتلا به سرطان

بیماران دیابتی در معرض ابتلا به انواع سرطان های خطرناک قرار دارند سرطان معده و پروستات بیشتر در میان مبتلایان به امراض قندی مشاهده می شود به برخی از راهنمایی های پزشکی در این رابطه دقت کنید.

یکی از جدیدترین مطالعات منتشرشده در مجله Diabetologia نشان می‌دهد که ابتلا به بیماری دیابت نوع ۱ می‌تواند خطر ابتلا به بعضی از سرطان‌ها را افزایش دهد و از طرف دیگر، خطر ابتلا به بعضی از سرطان‌های دیگر را کم کند. براساس جزئیاتی که محققان اعلام کرده‌اند، خطر ابتلا به سرطان‌های معده، کبد، پانکراس، آندومتر، تخمدان و کلیه بیشتر می‌شود و خطر ابتلا به سرطان‌های پستان و پروستات کاهش پیدا می‌کند.

البته محققان معتقدند که قسمت مثبت نتایج در این است که به نظر نمی‌رسد درمان با انسولین باعث افزایش ابتلا به برخی از سرطان‌ها شود و درباره این روش درمانی جای نگرانی وجود ندارد. به نظر محققان، نتایج این مطالعه فقط ارتباطی را بین دیابت نوع ۱ و افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها نشان می‌دهد و معنایش این نیست که دیابت نوع ۱ مستقیما باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود. محققان در این مطالعه متوجه شدند که بیماری دیابت نوع ۱ با افزایش خطر ۲۳ درصدی ابتلا به سرطان معده در بین مردان مرتبط است و این میزان در بین زنان به ۷۸ درصد می‌رسد. با این‌حال مشخص شد که خطر ابتلا به سرطان پستان در میان زنانی که مبتلا به بیماری دیابت نوع ۱ هستند، ۱۰ درصد کمتر از دیگران است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.