دیابت با چاقی رابطه تنگاتنگی دارد

دیابت با چاقی رابطه تنگاتنگی دارد

دیابت ممکن است در افراد لاغر یا چاق دیده شود اما چاقی می تواند بر تشدید این بیماری در بدن مبتلایان تاثیرات مهمی بگذارد محققین بارها به رابطه نزدیک دیابت و چاقی اشاره کرده اند سعی کنید از بروز اضافه وزن در بدنتان پیشگیری کنید و مانع پیشروی دیابت در بدنتان شوید.

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد افرادی که در زمان تشیخص دیابت نوع ۲، چاق هستند یا اضافه‌وزن دارند، در مقایسه با کسانی که وزن عادی در موقع تشخیص بیماری دارند، بیشتر زندگی می‌کنند. همان‌طور که همه ما می‌دانیم، چاقی از عوامل خطر مهمی است که احتمال ابتلا به بیماری یا مرگ زودرس را افزایش می‌دهد،ولی علی‌رغم این مسئله مهم، مدت‌ها بود که پزشکان نمی‌دانستند چرا افراد چاق در برابر بیماری‌های مزمن، کمتر از افراد لاغر دچار مشکل می‌شوند. در واقع، پزشکان هنوز نمی‌دانند دقیقا چرا این وضعیت برای افراد لاغرتر به وجود می‌آید.

مرسدس کارنِتون، از مسئولان این مطالعه و استاد دانشگاه نورث‌وسترن شیکاگو، می‌گوید: «نتایجی که ما به دست آوردیم،با توجه به رابطه نزدیک دیابت و چاقی، واقعا غیرمنتظره بود». ضمنا او هشدار می‌دهد که معنای نتایج به دست آمده، این نیست که افراد چاقی که مبتلا به دیابت هستند، باید کاهش وزن را رها کنند. به نظر متخصصان، این مطالعه نشان می‌دهد سلامتی افرادی که در زمان تشخیص دیابت دارای وزن عادی هستند، در معرض خطر قرار دارد، به‌خصوص اگر تناسب اندام‌شان هم مناسب نباشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.