دیابت نوع دو در حاملگی

دیابت نوع دو در حاملگی

 

امروزه دیابت نوع دو مشکلی برای زنان باردار شده است برای مقابله با عوارض این بیماری در بارداری بهتر است مادر از رژیم غذایی و انسولین درمانی کمک بگیرد تا به جنینش آسیبی وارد نشود.به راهنمایی های پزشکی در این رابطه دقت کنید.

امروزه دیابت نوع دو یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان است و حتی کودکان و نوجوانان نیز بر اثر چاقی و رژیم غذایی نادرست، به آن مبتلا می‌شوند. متاسفانه این آمار در میان زنان باردار نیز رو به افزایش است.برخی از زنان، از ماه دوم یا سوم بارداری خود دچار دیابت بارداری می‌شوند.

البته علت دقیق این مشکل، مشخص نیست اما متخصصان احتمال می‌دهند که ترشح هورمون‌های آزاد شده توسط جفت، عامل بروز این مشکل است. گرچه این هورمون‌ها به جنین کمک می‌کنند تا در رحم رشد کند، اما باعث می‌شوند تولید و مصرف انسولین در بدن مادر به درستی انجام نشود.

در نتیجه مادر دچار دیابت می‌شود و ممکن است به تغییر رژیم غذایی، ورزش بیشتر، یا تزریق انسولین احتیاج پیدا کند تا میزان قند خون خود را تا پایان بارداری، در حد تعادل نگاه دارد.برخی شرایط، مانند سن، وزن و سابقه خانوادگی در افزایش خطر ابتلا به دیابت بارداری موثر هستند. اما تحقیقات نشان داده‌است که افرادی که برای بار اول دچار چنین مشکلی می‌شوند، احتمال اینکه دیابتشان پس از بارداری نیز ادامه پیدا کند بیشتر می‌شود.

از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۲ تعداد مبتلایان به دیابت بارداری در جهان دوبرابر گذشته شد. این آمار نگران‌کننده است زیرا درواقع احتمال بروز دیابت نوع دوم پس از بارداری افزایش می‌یابد. براساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، ۵ تا ۱۰ درصد زنانی که به دیابت بارداری مبتلا می‌شوند، بلافاصله پس از بارداری با علایم دیابت نوع دوم روبه‌رو می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *