ذخیره پادتن ها از هفته سی و هفتم بارداری

ذخیره پادتن ها از هفته سی و هفتم بارداری

تاثیر پادتن ها در هفته سی و هفتم بارداری

در مطلب زیر در مورد هفته سی و هفتم بارداری صحبت شده است که در این هفته با ذخیره پادتن ها رحم آماده زایمان می شود و در این هفته است که در هر زمان امکان زایمان کردن وجود دارد.

پادتن‌ها از طریق بند ناف به کودک منتقل می‌شوند تا آماده‌ی تولد شود. با ذخیره‌ی پادتن‌ها، آمادگی کودک برای مقابله با بیماری‌ها و میکروب‌های خارج از رحم افزایش می‌یابد. در طی همین هفته‌ها حواس پنچگانه‌ی کودک نیز زمان بیشتری می‌یابد تا مهارت‌هایی را بیازماید. او کاملا صداهای اطراف را می‌شنود و صدای شما را تشخیص می‌دهد. چنانچه به محض آنکه متولد شود شما صحبت کنید، متوجه خواهید شد که سرش را به سمت شما می‌چرخاند. او مادر خود را می‌شناسد! علاوه بر شنیدن، قوه‌ی بینایی او نیز روز به روز بهتر می‌شود. انگشتانش نیز هماهنگ‌تر عمل می‌کنند. او قادر است صورت یا انگشتان پای خود را چنگ بزند. پس از تولد نیز انگشت شما را می‌گیرد.

کودک شما آماده تولد است می‌توانید از این هفته منتظر رسیدن او باشید. او اگر به دنیا بیاید به عنوان یک نوزاد رسیده شناخته می‌شود. باور کردنش سخت است، اما او تا لحظه‌های آخر بارداری هم در حال رشد است. او اکنون در حال تمرین است تا وقتی به دنیا آمد نقشش را به درستی اجرا کند. بنابراین در حال مکیدن انگشت و بلعیدن مایع آمنیون است. چشم‌هایش را باز و بسته می‌کند و گرفتن اشیا را هم در کنارش تمرین می‌کند. با این حال مهمترین تمرینی‌ که انجام می‌دهد تمرین تنفس است او باید بتواند با ورود به دنیای جدید خودش را با این دنیا منطبق کند.

قد: ۵۱ سانتی متر

وزن: ۳۴۰۸ گرم

در هفته آخر ممکن است رحم و شکم شما دیگر رشد نکند. ۱۶ تا ۱۷ سانتی‌متر بالاتر از ناف شما آخرین مقداری است که رحم رشد می‌کند. بنابراین حرکاتتان بسیار کند شده و دلتان می‌خواهد بخوابید. به هر حال تا آخرین قسمت‌های این سریال ۳ هفته بیشتر باقی نمانده است. در‌ این مدت دردهای براکستون هیکس یا همان دردهای کاذب شما را آزار می‌دهد و ممکن است آن را با دردهای زایمان اشتباه بگیرید. این دردها به صورت نامنظم بروز پیدا می‌کند.

زمانی می‌توانید احساس کنید که دردهای زایمان فرا رسیده که فاصله این دردها کم و مدت زمان آن طولانی شود. دهانه رحم توسط مخاط متراکم و ضخیمی به نام «پلاگ موکوسی» در دوران بارداری بسته می‌شود که از آن محافظت می‌کند. این مخاط در زمان فرا رسیدن زایمان ممکن است خونی شود. بنابراین در صورتی که دردهای منظم و لکه‌های خونی را مشاهده کردید بدانید که فرزندتان در راه است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.