تاثیر بالا بودن اورات مردان در رابطه با پارکینسون

تاثیر بالا بودن اورات مردان در رابطه با پارکینسون

رابطه مستقیم بالا بودن اورات مردان با پارکینسون

بیماری خطرناک پارکینسون بیشتر در کمین مردان می باشد و اکثر مردان با این بیماری دست و پنجه نرم میکنند در طی تحقیقات جدید دانشمندان به این موضوع پی برده اند که با بالا بودن اورات مردان ابتلا شدن به پارکینسون در انها بسیار کاهش میابد.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا با انتشار گزارشی از مطالعه اخیرشان در مجله Neurology، نتایج تازه‌ای درباره بیماری پارکینسون ارائه کردند. براساس این مطالعه، سطح بالای اورات در خون مردان می‌تواند نشانه‌ای از احتمال کمتر ابتلا به بیماری پارکینسون باشد. اورات یا اسید اوریک،

نوعی آنتی‌اکسیدان قوی است که کمک می‌کند تا حدود ۶۰ درصد از فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد در خون مهار شود. دکتر ژیانگ گائو، استاد دانشگاه پنسیلوانیا، همراه با محققان دیگر در این مطالعه به بررسی ۹۰ هزار و ۲۱۴ نفر پرداختند. این محققان نمونه‌های خون مربوط به این افراد را آزمایش کردند

تا سطح اورات را اندازه‌گیری کنند. در مجموع ۳۸۸ نفر مبتلا به بیماری پارکینسون بودند. نتایج آزمایش‌ها نشان داد پایین‌ترین سطح اورات در خون مردان به ۴.۹ میلی‌گرم در هر دسی‌لیتر می‌رسد و بالاترین سطح آن هم بین ۶.۳ تا ۹.۰ میلی‌گرم بر دسی‌لیتر است. در ضمن سطح عادی اورات می‌تواند بین ۳.۵ تا ۷.۲ میلی‌گرم بر دسی‌لیتر باشد.

تحلیل این محققان در پایان نشان داد مردانی که بیشترین سطح اورات در خون‌شان وجود دارد، ۴۰ درصد کمتر احتمال دارد که به بیماری پارکینسون مبتلا شوند. البته این محققان تاکید می‌کنند که عوامل دیگر مثل سن، سیگار کشیدن و مصرف کافئین، می‌توانند بر خطر ابتلا به بیماری پارکینسون تاثیر بگذارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *