رابطه بین کاهش روابط زناشویی و سلامت زنان

رابطه بین کاهش روابط زناشویی و سلامت زنان

تاثیر روابط زناشویی بر سلامت زنان

معمولا بدن مردان و زنان هماننده اخلاق آنها از تفاوت های بسیاری برخوردار می باشد بطور مثال هرچقدر که روابط زناشویی زنان بیشتر باشد خیلی سریعتر به لذت جنسی خود می رسند و این موضوع نیز می تواند بالعکس باشد.

عکس العمل بدن مرد و زن نسبت به کاهش فعالیت جنسی کاملاً متفاوت است. زن هر چقدر تعداد نزدیکی کمتری داشته باشد، میل و لذت جنسی او کمتر شده، مشکل تر ارضاء می‌شود. برعکس هرچه از لحاظ جنسی بیشتر فعال باشند، علاقه آن ها به انجام نزدیکی بیشتر خواهد شد. تعداد دفعات آمیزش روی تنظیم عادت ماهانه خانم ها نیز موثر است.

در یک مطالعه، عادت ماهانه زنانی که بیشتر از دوبار در هفته آمیزش داشتند، منظم‌تر از کسانی بود که فقط هفته ای یکبار نزدیکی می کردند و زنانی که بندرت نزدیکی می کردند، عادت ماهانه خیلی نامنظمی داشتند. علت این امر افزایش سطح هورمون استروژن در بدن زنان فعال از نظر جنسی می باشد. لازم به تذکر است

که فقط نزدیکی با جنس مخالف باعث این تغییرات هورمونی می شود و خودارضایی و همجنس بازی چنین تاثیری ندارند. قابلیت باروری یک زن تا حد زیادی به منظم بودن عادت ماهانه او بستگی دارد؛ پس زنانی که فعالیت جنسی بیشتری دارند، کمتر دچار مشکل ناباروری خواهند شد. بنابراین هرچه عادت ماهانه

نظم بیشتری داشته باشد، سلامت عمومی بدن زن نیز بهترخواهد بود. در این مطالعه نتیجه داشتن نزدیکی بیش از دوبار در هفته به نسبت تعداد کمتر عبارت بود از: باروری بهتر، استخوان بندی محکم‌تر، سلامت قلب و عروق، شانس کمتر افسردگی، کاهش خطر ابتلا به ناراحتی های سینه و رحم، کاهش ناراحتی های بعد از یائسگی.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.