رابطه زناشویی چه مزایایی در زندگی دارد ؟

رابطه زناشویی چه مزایایی در زندگی دارد ؟

مزایای رابطه زناشویی در زندگی

در مطلب زیر از جنبه های بسیار مثبت رابطه زناشویی در زندگی صحبت میکنیم یکی از این جنبه های بسیار عالی بوجود آمدن یک فضای بسیار صمیمی و شاد در زندگی می باشد که انرژی مثبتی را به فرد انتقال می دهد.

رابطه زناشویی مطلوب، نه تنها باعث می‌شود که احساس بهتری از زندگی داشته باشد، بلکه جنبه‌های مثبت بسیار زیادی دارد که سلامتی شما را تضمین می‌کند.برخی از این جنبه ها را مروز میکنیم: *حفظ قدرت سیستم ایمنی بدن: متخصصان می‌گویند کسانی که فعالیت زناشویی بهتر و بیشتری دارند، کم‌تر بیمار می‌شوند.

در واقع کسانی که رابطه زناشویی مطلوبی دارند، بدنشان از توان دفاعی بالاتری برای مبارزه با میکروب‌ها، ویروس‌ها و سایر عناصر مخرب برخوردار است. تحقیقات متخصصان نشان می‌دهد افراد بالغی که حداقل یک یا دو بار در هفته رابطه زناشویی دارند، نسبت به دیگران از توان دفاعی بدنی بهتری برخوردارند.

کاهش فشار خون: مطالعات پزشکی متعدد ارتباط بین رابطه زناشویی و کاهش فشار خون را ثابت کرده است. در واقع فشار خون سیستولیک با رابطه زناشویی مطلوب کاهش پیدا می‌کند. *رابطه زناشویی مثل ورزش کردن است: بعضی از متخصصان معتقدند که رابطه زناشویی واقعا گونه‌ای از ورزش کردن است.

درست است که نمی‌تواند جای تردمیل را بگیرد اما برای بعضی از افراد واقعا موثر است. در رابطه زناشویی، در هر دقیقه، ۵ کالری مصرف می‌شود. این روند باعث پویایی ضربان قلب و تحرک عضلات مختلف بدن می‌شود. *کاهش خطر حمله‌های قلبی:

هر کسی که رابطه زناشویی خوب و مطلوبی داشته باشد، از سلامت قلبی مناسبی هم برخوردار می‌شود. علاوه بر این، رابطه زناشویی باعث می‌شود تا تعادل مناسبی بین میزان استروژن و تستوسترون بدن ایجاد شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *