راهنمایی هایی برای افزایش احساس سیری

راهنمایی هایی برای افزایش احساس سیری

از جمله مواد غذایی که در کنترل اشتها به شما کمک میکنند می توانیم به سیب و تخم مرغ و ماهی اشاره کنیم. وعده های غذایی غنی از پروتئین مانع افزایش اشتها در طول روز خواهند شد.به راهنمایی های تغذیه ای در این رابطه دقت کنید.

یکی از روش‌های اصلی برای کاهش اشتها، این است که قبل از وعده‌های غذایی، سوپ یا یک تکه میوه بخورید. در واقع، یکی از مطالعات مجله Appetite نشان می‌دهد خانم‌هایی که روزانه قبل از وعده‌های غذایی اصلی‌شان ۳ عدد سیب کوچک می‌خورند، در مدت ۱۰ هفته می‌توانند تا ۹۰۰ گرم وزن‌شان را کم‌تر کنند.

جالب است که خیلی‌ها از سوپ‌ها به‌عنوان نوعی اشتهاآور یاد می‌کنند که قرار است اشتها را برای غذای اصلی بیشتر کنند؛ اما مطالعات مشابهی نیز نشان می‌دهد کسانی که قبل از غذا از انواع سوپ‌ها استفاده می‌کنند، احساس سیری بیشتری را تجربه می‌کنند و کالری کم‌تری در وعده‌های غذایی می‌خورند.

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که صبحانه‌های غنی از پروتئین (۲۰ تا ۳۰ گرم)، نوعی هورمون به نام گرلین را سرکوب می‌کند که ترشح آن باعث تحریک اشتها می‌شود. ضمن این‌که صبحانه‌های پروتئینی، میزان دو نوع هورمون به نام‌های پپتیدYY و GLP-۱ را در بدن بالا می‌برند که باعث افزایش احساس سیری می‌شوند.

یکی از مطالعات European Journal of Clinical Nutrition نشان می‌دهد کسانی که صبح‌ها تخم‌مرغ را به‌عنوان صبحانه می‌خورند، به‌خصوص در مقایسه با کسانی که غلات یا شیرینی می‌خورند، در طول روز تا ۴۳۸ کالری کم‌تر مصرف می‌کنند. در واقع، این مطالعه نشان می‌دهد که تخم‌مرغ به‌عنوان صبحانه می‌تواند کمک کند تا گرسنگی را تا ۲۴ ساعت کامل کنترل کنید.

سفیده‌ی تخم مرغ، ماهی، آگار آگار، روغن دانه‌ی کاج، گیاه کنجاک، سیب، سیب‌زمینی و جلبک فوکوس، هشت ماده ی غذایی سیرکننده هستند.
اگر از اشتهای زیادتان گله‌مند هستید یا قصد دارید لاغر شوید و دنبال راهی برای کاهش اشتهای خود می‌گردید با ما همراه شوید. باور کنید برای این کار نیازی به قرص‌ها و داروهای شیمیایی نیست. دور و بر ما مواد غذایی زیادی وجود دارد که باعث سیری می‌شود یعنی به طور طبیعی جلوی اشتها را می‌گیرد و شما را به وزن ایده‌آل‌تان نزدیک می‌کند


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *