راهنمایی هایی برای رفع سوزش سر معده

راهنمایی هایی برای رفع سوزش سر معده

برای درمان سوزش سر معده می توانید از راهکارهای درمانی زیادی کمک بگیرید. با کنترل تغذیه ،پرهیز از مصرف مواد غذایی چرب و آرام جویدن غذا می توانید درد ناشی از این عارضه را تاحدودی کاهش دهید.

اولین مساله مهم درباره سوزش سر معده که باید به آن توجه کرد این نیست که چه غذایی را بخوریم یا کدام را نخوریم؛ بلکه اولین مساله مقدار غذایی است که در هر وعده می‌خوریم. وقتی که دچار مشکل سوزش سر معده می‌شوید، در مرحله اول دیگر مهم نیست که چه غذایی می‌خورید، یا چه غذایی چقدر جذاب و خوشمزه به نظر می‌آید،یا این‌که کدام غذا را دوست دارید؛ پرخوری در هر وعده غذایی، باعث سوزش سر معده می‌شود. پس سعی کنید از ظرف‌های غذای کوچک‌تر استفاده کنید تا بتوانید خودتان را کنترل کنید.کسانی که همیشه با عجله غذا می‌خورند و غذا را نجویده قورت می‌دهند، خودشان با این‌کار سوزش سر معده ایجاد می‌کنند. عجله کردن،قورت دادن بدون جویدن درست و حرکت کردن در حین خوردن غذا، اصلا برای هضم خوب نیست و علائم سوزش سر معده را بیشتر هم می‌کند. پس اگر نگران این مشکل هستید، باید آرام و درست غذا بخورید.غذاهایی که چربی زیادی دارند، بیشتر در معده باقی می‌مانند؛ و هرچقدر این غذاها بیشتر در معده بمانند،بیشتر می‌توانند ناراحتی و سوزش سر معده ایجاد کنند.

پس اگر حجم زیادی از غذاهای چربی بالا مثل مرغ سوخاری یا سرخ‌شده، چیپس و بال سوخاری می‌خورید، دو عامل اساسی برای ایجاد سوزش سر معده را خودتان ایجاد می‌کنید: یعنی هم زیاد می‌خورید و هم غذای خیلی چربمی‌خورید.غذاهای اسیدی که مثلا گوجه‌فرنگی یا محصولات ساخته‌شده از گوجه‌فرنگی مثل سس گوجه‌فرنگی و سالسا دارند، یا مثلا مرکباتی مثل پرتقال، گریپ‌فروت و لیمو دارند، می‌توانند سوزش سر معده را تحریک کنند؛ به‌خصوص اگر این‌ها را با هم بخورید، یا با معده خالی بخورید.

سوزش معده یک درد همراه با سوزش در ناحیه سینه درست پشت قفسه سینه است. این درد اغلب در زمان دراز کشیدن یا خم شدن بیشتر است. سوزش معده یکی از مسائلی است که بسیاری از افراد بدون هیچ خطر مشخص با آن روبرو می شوند. اکثر افراد می توانند ناراحتی های مربوط به سوزش بالای معده (سوزش سر معده) را با ایجاد تغییرات در سبک زندگی و استفاده از داروهای قابل تهیه از داروخانه ها کنترل کنند. به هر حال در صورتی که این سوزش ادامه داشته باشد یا به صورت یک مسئله عادی روزمره در آید، می تواند نشانه ای از ایجاد مشکلات جدی تر برای فرد باشد که نیازمند مراقبت های پزشکی است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *