راهکارهایی برای افزایش احساس سیری

راهکارهایی برای افزایش احساس سیری

 

برای افزایش احساس سیری خود می توانید از منابع غذایی که کم کالری هستند و حجم زیادی از معده را اشغال میکنند کمک بگیرید. سیب زمینی و سبزیجات و میوه های تازه تاثیر زیادی در این زمینه خواهند گذاشت. با راهنمایی های متخصصین تغذیه در این زمینه آشنا شوید.

برای این‌که کاهش وزن موفقی داشته باشید، محدود کردن بیش از حد کالری‌ها روش درستی نیست. این کار تاثیر منفی و مخربی دارد؛ چون در واقع گرسنگی غیرقابل‌تحملی ایجاد می‌کند که در نهایت شما را به سمت پُرخوری می‌کشاند؛ حتی بعد از چند روز باعث ایجاد احساس گرسنگی شدیدتر می‌شود و بدخلق‌تان می‌کند.

برای این‌که رژیم غذایی پایداری داشته باشید که به‌مدت طولانی دوام بیاورد، طبق برنامه غذایی معتدلی پیش بروید که اغلب غذاهای کامل را داشته باشد. ضمن این‌که اگر می‌خواهید کالری‌ها را مدیریت کنید، نباید بیشتر از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری از وضعیت عادی‌تان کم کنید، چون اگر روزانه کم‌تر از ۱۰۰۰ کالری دریافت کنید، با مشکل مواجه خواهید شد.
مطالعات بسیاری نشان می‌دهند که حجم غذایی که در وعده‌های غذایی می‌خوریم، در نسبت با مقدار کالری‌ای که مصرف می‌کنیم، تاثیر بیشتری بر روی احساس سیری می‌گذارد. با خوردن غذاهایی که حجم زیادی دارند اما کالری‌شان کم است، مثل سبزیجات و میوه‌ها، احساس سیری و رضایت بیشتری می‌کنید،

ضمن این‌که این غذاهای حجیم اما کم‌کالری می‌توانند کاهش وزن را ساده‌تر، راحت‌تر و قابل‌تحمل‌تر کنند. به نظر متخصصان، شروع وعده‌های غذایی با سالاد یا استفاده از سبزیجات بیشتر به‌عنوان بخشی از وعده غذایی اصلی، و کاهش استفاده از سیب‌زمینی‌های سرخ‌کرده، انواع گوشت‌های قرمز و ماکارونی‌ها، ساده‌ترین راه‌ها برای کم‌کالری کردن وعده‌های غذایی در کنار حجیم‌تر کردن آن‌ها است.

کاهش وزن از عواملی است که جمعیت زیادی از جهان نگران آن هستند  تعداد زیادی در فکر کاهش وزن هستند ولی اعتماد به نفس کافی ندارند قبل از شروع به کاهش وزن باید اعتماد به نفس کافی داشته باشید مطالعات نشان داده است که ورزش کردن همراه با رژیم غذایی می تواند اشتها را کاهش دهد اگر قصد کاهش وزن دارید نیاری به مصرف داروهای کاهش اشتها نیست شما می توانید با ورزش کردن و استفاده از مواد غذایی که سبب سیری شما می شود لاغر شوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.