راهکارهای مهم محافظتی در برابر بیماری ایدز (HIV)

راهکارهای مهم محافظتی در برابر بیماری ایدز (HIV)

نحوه پیشگیری در برابر بیماری ایدز

در مطلب زیر راهکارهای بسیار مهم و اساسی در برابر بیماری ایدز و نحوه مراقبت در برابر این بیماری بسیار خطرناک ارائه شده است که امیدارم این راهکارها را بسیار جدی بگیرید.

نحوه محافظت از خود در برابر HIV. ویروس HIV عامل ابتلا به ایدز است. باوجود هشدارهای متخصصان طی این مدت تعداد قربانیان روز به روز افزایش می‌یابد. بد ندیدیم در رابطه با نحوه ابتلا و نحوه پیشگیری از ابتلا نکاتی را یادآور شویم. – چطور به ویروس HIV آلوده می‌شویم؟ خون، اسپرم، ترشحات واژن،

شیر و تمامی مایعات بدن یک فرد آلوده به ویروس به جز اشک، بزاق و عرق او می‌تواند سبب انتقال عفونت به دیگران شود. هرگونه تماس با خون فرد آلوده یا اسپرم یا ترشحات واژن می‌تواند سبب انتقال ویروس به خون فرد مقابل شود. حتی این ویروس در طول بارداری، زایمان و شیردهی می‌تواند از مادر تحت درمان به فرزندش منتقل شود.

برخلاف ایدز سایر بیماری‌های جنسی از جمله سفلیس، تبخال و… حتی با کوچکترین تماس و لمسی منتقل می‌شوند. برای پیشگیری از ابتلا به ایدز باید در هر شرایطی از کاندوم برای برقراری روابط جنسی استفاده کرد و هنگام مواجهه با فردی زخمی مراقب بود و دستکش به دست داشت و مخاط‌های بدن را از هر نوع مواجهه حفظ کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *