رایج ترین مشکلات پوستی پاییزی را بشناسید

رایج ترین مشکلات پوستی پاییزی را بشناسید

 

پوست صورت و بدنمان متناسب با آب و هوای فصلی تغییر پیدا میکند برای پیشگیری از آسیب های ناشی از این تغییرات بهتر است بیشتر به سلامت پوستتان اهمیت دهید و مانع خشکی و بروز حساسیت های پوستی روی آن شوید به برخی از راهنمایی های پزشکی در این رابطه دقت کنید.

اگر می‌خواهید در فصل پاییز از پوست‌تان به‌خوبی مراقبت کنید، باید بدانید که اقدامات درمانی برای پوست باید دائما با توجه وضعیت پوست، به‌روز شود. در واقع، نیازهای پوست ما با توجه به هر فصل، به‌طور قابل توجهی تغییر می‌کند. به همین دلیل، فقط با مراقبت متناسب با وضعیت پوست است که می‌توانید انتظار پوست بهتری را داشته باشید.

پوست صورت در فصل پاییز به پاک‌کننده‌هایی نیاز دارد که مواد معدنی حاوی روغن نداشته باشند، چون این این ترکیب باعث می‌شود که رطوبت و چربی بیشتری از پوست گرفته شود. ضمن این‌که باید در این فصل از لوسیون‌هایی استفاده کنید که حاوی سوربیتول، اسید هیالورونیک، آلوئه‌ورا و آلانتوئین باشند،چون علاوه بر اثر مرطوب‌کننده‌ای که دارند، باعث می‌شوند که پوست‌تان بیشتر استراحت کند. درمان با آب سرد یا آب گرم هم می‌تواند پوست را تحریک کند و باعث تازه شدن حالت پوست شود؛ مثلا آب سرد بیشتر باعث بسته شدن منفذهای پوستی می‌شود تا آب گرم. البته نباید فراموش کرد که مکانیسم‌های احیاکننده پوست مثل ماساژ دادن و روش‌های تامین رطوبت پوست، نقش مهمی در آماده کردن پوست برای فصل زمستان دارند.

انواع اکنه و لکه های پوستی شاید شایع ترین مشکلات پوستی باشد ما با آن درگیر هستیم و همیشه برای رفع و درمان راه حلی جستجو می کنیم.مشکلات پوستی

مشکلات پوستی

بیماری های پوستی برای هر فردی ممکن است اتفاق بیفتند.به گفته ی نائب رئیس انجمن متخصصان پوست ایران،بیماری های رنگدانه ای و تاولی جزء شایع ترین بیماری های پوستی در ایران هستند

یک متخصص پوست:از جمله بیماری های شایع پوستی در ایران، بیماری ها آکنه ای یا همان جوش صورت و ناحیه فوقانی بدن است و بیماری های رنگدانه ای مانند پیسی یا لک های صورت نیز در کشور شیوع زیادی دارد.

علاوه بر این، اگزمای پوستی در سنین کودکی و بزرگسالی، بیماری های تاولی و پسوریازیس نیز از دیگر بیماری های پوستی شایع در ایران محسوب می شود. پسوریازیس، یکی از شایعترین بیماری های پوستی است که طی آن، سیستم ایمنی افراد مبتلا با ارسال سیگنال های معیوب، موجب تسریع رشد سلول های پوست می شود.
در حالت عادی، سلول های پوست به طور دائم از لایه های زیرین به طرف سطح حرکت کرده، در آنجا هسته های خود را از دست داده و به صورت پوسته های مرده از بدن دفع می شوند اما در جریان پسوریازیس، چرخه حیات سلول های پوست بر اثر اشکالات سیستم ایمنی، سرعت یافته در نتیجه چندین لایه سلول مرده در سطح پوست تجمع پیدا می کنند و پوسته های پسوریازیس را تشکیل می دهند. هنجنی با یادآوری اینکه ایران یکی از کشورهایی صاحب بالاترین آمار بیماری های تاولی ازجمله پمفیگوس است، گفت:متخصصان پوست کشور باید کارهای درمانی جدی تر در این زمینه انجام دهند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.