رسیدن سر موقع به قرارهای کاری

رسیدن سر موقع به قرارهای کاری

چرا برخی افراد همیشه سرساعت و در موقع مقرر در قرارهای کاری حاضر می شوند؟ شیوه زندگی این افراد چگونه است؟ تاخیرنکردن آن ها بسته به چه عواملی است؟این افراد خوش قول هستند و سرموعد مقرر به وعده های خود رسیدگی می کنند. می خواهیم با سبک زندگی این افراد آشنا شویم.

این‌که بتوانیم جلوی تاخیر مداوم در رسیدن به محل کار یا رسیدن به قرارهای کاری را بگیریم، پیش از هر چیز به دو نکته مهم بستگی دارد: اول، تغییر نگرش درباره معنای تاخیر کردن؛ دوم، به‌کارگیری ترفندهای ساده‌ای که ما را از زمان جلو می‌اندازند! در مرحله بعدی باید به نکات دیگری دقت کنیم که حائز اهمیت زیادی هستند. افرادی که هیچ وقت تاخیر نمی‌کنند، ویژگی‌های مختلفی دارند. آن‌ها هرگز تاخیر خودشان را به گردن شرایط و موقعیت نمی‌اندازند.

آنان فکر می‌کنند که تاخیر کردن ۱۰۰ درصد تقصیر خودشان است. شاید پذیرفتنش سخت باشد، اما واقعا همین‌طور است. جهان مدرن پُر است از مشکلات و موانعی که دائما با آن‌ها مواجه می‌شویم، اما نباید این مشکلات را تا حدی بزرگ کنیم که خودمان به قربانی این جهان تبدیل شویم. همه متخصصان در این زمینه با هم توافق دارند که هیچ بهانه‌ای برای تاخیر و دیر کردن قابل قبول نیست. درواقع، همیشه ما هستیم که باید بر زمان غلبه کنیم. تصور کنید که قرار است فردا ۹ صبح، مقدار زیادی پول به شما بدهند! آیا واقعا امکان دارد که فردا صبح دیر به مقصد برسید؟! این تصور ساده نشان می‌دهد که به موقع رسیدن و تاخیر نکردن همیشه ممکن است. افرادی که هرگز تاخیر نمی‌کنند، همیشه حواس‌شان به ساعت هست. در برخی موارد، تاخیر کردن به دلیل پرت شدن حواس از گذران ساعت اتفاق می‌افتد. فرقی نمی‌کند که این حواس‌پرتی به‌دلیل تمیز کردن خانه باشد یا سرگرم شدن با شبکه‌های اجتماعی. خوش‌بختانه جلوگیری از این مشکل اصلا سخت نیست. اگر می‌دانید که قرار ملاقات دارید، زنگ ساعت را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زودتر از زمانی تنظیم کنید که قصد دارید از خانه خارج شوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *