رسیدگی به سیستم ایمنی در فصل پاییز

رسیدگی به سیستم ایمنی در فصل پاییز

برای رسیدگی بهتر به سیستم ایمنی بدنتان پیشنهاد می کنیم با برخی روش های تغذیه ای همراه شوید با تقویت سیستم ایمنی بدنتان می توانید از انواع عارضه ها و بیماری های پاییزی در امان بمانید.

ویتامین D یکی از ماده‌های مغذی خاصی است که به گیرنده‌های سلولی در تمام سطح بدن متصل می‌شود و به همین دلیل است که باعث تغییر در عملکرد سلولی می‌شود. یکی از مطالعات Frontiers of Immunology نشان می‌دهد که گیرنده ویتامین D در ترکیب با ویتامین D فعال هورمونی، به تنظیم بیش از ۹۰۰ سلول می‌پردازد که بسیاری از عملکردهای فیزیولوژیکی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ضمن این‌که ویتامین D این توانایی را دارد که جذب کلسیم را بهتر کند.

بدن انسان می‌تواند ویتامین D را از طریق قرار گرفتن در مقابل نور خورشید بسازد، و غذاهای خیلی کمی هستند که به‌طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند؛ غذاهایی مثل ماهی سالمون, تن ماهی,روغن کبد ماهی, زرده تخم مرغ, جزء بهترین منابعی به شمار می‌روند که ویتامین D زیادی دارند.ویتامین E نوعی آنتی‌اکسیدان است که بر اساس گزارش‌های National Library of Medicine، نقش مهمی در حفاظت از غده تیموس ایفا می‌کند.

این غده توانایی تولید سلول‌های T را دارد که در مبارزه با بیماری‌ها عملکرد خوبی دارند، و البته سلول‌های سفید خون را هم از آسیب دیدن، حفظ می‌کند. به نظر متخصصان، ویتامین E به‌ویژه در زمانی فایده و اهمیت زیادی پیدا می‌کند که سیستم ایمنی به‌خاطر مشکلاتی مثل استرس اکسیداتیو و بیماری‌های مزمن ویروسی، در معرض خطر و حمله قرار می‌گیرد. منابع خوب ویتامین E شامل مغزهای خام و انواع دانه‌ها و روغن‌هایشان مثل دانه‌های آفتابگردان، بادام، بادام‌زمینی و فندق می‌شود.

کارشناسان غذایی می‌گویند ۱۰ غذا با فواید معجزه آسا وجود دارد که توصیه می‌شود در وعده غذایی وجود داشته باشد.

کارشناسان می گویند از آنجائیکه اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن در زمان گسترش بیماری های واگیر بیش از پیش مشخص می شود، مصرف برخی غذای سالم و غنی در تقویت سیستم ایمنی بدن ما بسیار مهم هستند.

کارشناسان توصیه می کنند که مغز بادام، سیب، کلم بروکلی، عدس قرمز، ماهی آزاد، اسفناج، سیب زمینی،عصاره سبزیجات،دانه گندم و گیاه و میوه قره قاط به عنوان غذایی هایی که غنی از مواد غذایی و ضد بیماری هستند در وعده های غذایی ما قرار گیرند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.