رشد سریع جنین در هفته سی و سوم بارداری

رشد سریع جنین در هفته سی و سوم بارداری

رشد جنین از هفته سی و سوم بارداری

مطلب زیر شامل اطلاعات بسیار جالبی در مورد هفته سی و دوم بارداری می باشد که در متن زیر در مورد وزن و رشد جسمی جنین و همه چیز او نکاتی آورده شده است.

این روزها کودک شما فضای زیادی ندارد و خوشبختانه این یعنی ضربه‌های کمتر به دنده‌های شما. از آنجایی که فضای زهدان رو به اتمام است، در این مرحله از بارداری کودک شما فضای کمتری برای تکان خوردن دارد. شاید متوجه شده باشید که حرکات او متاثر از برنامه‌ی روزانه شما اعم از زمان غذا خوردن، حالات نشستن و خوابیدن شما تغییر می‌کند و صدای دنیای پیرامون نیز بر سطح فعالیت‌های کودک شما نیز موثر است.

او احتمالا ثانیه شمارش را آماده کرده و بی‌صبرانه برای آغوش شما انتظار می‌کشد. البته این حسی است که شما هم به او دارید. در این هفته بدن او به طور کامل تشکیل شده و دیگر هیچ گریم جدیدی به او اضافه نخواهد شد. ممکن است او برای به دنیا آمدن عجله داشته باشد و چند هفته زودتر خودش را به شما برساند. با این حال جای نگرانی نیست. اگر هم زود به دنیا بیاد دستگاه انکوباتور مراقبش خواهد بود تا نوزاد کاملا آماده شود.  او اکنون ۲ کیلوگرم شده که چندان هم کم نیست.

وضعیت قد او را اگر بخواهید به شما می‌گوییم در حدود ۴۸ سانتی‌متر شده است. با آنکه استخوان‌های او حسابی سخت شده با این حال استخوان‌های سرش هنوز به هم نچسبیده‌اند و نرم هستند. در این هفته آخر او حسابی در حال بدنسازی است و می‌خواهد وقتی به دنیا می‌آید روی فرم باشد به همین علت در حال وزن‌گیری است. با آنکه فضایی برای شیطنت ندارد ولی کنجکاویش را درباره بند ناف نمی‌تواند پنهان کند و گاهی با آن بازی می‌کند.

قد: ۴۸ سانتی متر

وزن: ۲۳۶۶ گرم

این روزها احساس می‌کنید مثل بادکنکی شده‌اید که مدام باد می‌شود. دست‌ها و پاهایتان و حتی صورتتان هم به این افزایش حجم ادامه می‌دهد. شاید مجبور شوید که از مچ بند یا کمربندهای حاملگی استفاده کنید، اما این ورم ها احتمالا تا بعد از زایمان با شما همراه خواهد بود. رحم شما این هفته ۵۰۰ برابر حالت طبیعی شده است. بدخوابی دوباره به سراغ شما آمده و تکرر ادرار و خواب‌های آشفته ممکن است شما را رها نکند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *